SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projekt edukacyjny |
Kod przedmiotu | 03.9-WP-PEDP-PrEd |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie do planowania i realizacji projektu edukacyjnego, przede wszystkim z zakresu edukacji kulturalnej.
Zaliczony kurs teorii kultury i animacji, metodyki animacji i edukacji kulturalnej oraz podstaw pracy projektowej, teorii edukacji kulturalnej.
Planowanie projektu edukacyjnego dla wybranej grupy/ w wybranym środowisku; diagnoza potrzeb; realizacja projektu edukacyjnego z wybraną grupą/ w wybranym środowisku; ewaluacja projektu; prezentacja zrealizowanego projektu.
Metoda projektu; dyskusja; prezentacja; praca zespołowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaplanowanie i przeprowadzenie diagnozy potrzeb edukacyjnych w danej grupie/ w danym środowisku na użytek projektu, skonstruowanie koncepcji projektu edukacyjnego odpowiadającego na te potrzeby oraz zrealizowanie jej. Projekty mogą być realizowane zespołowo lub indywidualnie. Ocena z laboratorium jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych za prezentację wyników diagnozy; koncepcję projektu i prezentację realizacji projektu edukacyjnego.
1. Diagnoza w kulturze, red. M.Krajewski, A. Skórzyńska, Warszawa 2017.
2. Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, red. K. Sikorska, Poznań 2014.
3. Słowińska S., Puchowicz M., Zadłużny M., Kultura? Tędy! Sposoby działania edukatorów kulturalnych - konteksty bariery, potencjały, Raport z drugiego etapu badań w ramach programu Bardzo Młoda Kultura(program regionalny „Kultura Tędy”, woj. lubuskie), Zielona Góra 2017.
4. Słowińska S., Puchowicz M., Kultura? Zrób to tak! Opis dobrych praktyk edukacyjnych. Raport z trzeciego etapu badań w ramach programu Bardzo Młoda Kultura(program regionalny „Kultura Tędy”, woj. lubuskie), Zielona Góra 2018.
-
Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-11-2019 13:30)