SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projekt edukacyjny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projekt edukacyjny
Kod przedmiotu 03.9-WP-PEDP-PrEd
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 45 3 27 1,8 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do planowania i realizacji projektu edukacyjnego, przede wszystkim z zakresu edukacji kulturalnej.

Wymagania wstępne

Zaliczony kurs teorii kultury i animacji, metodyki animacji i edukacji kulturalnej oraz podstaw pracy projektowej, teorii edukacji kulturalnej.

Zakres tematyczny

Planowanie projektu edukacyjnego dla wybranej grupy/ w wybranym środowisku; diagnoza potrzeb; realizacja projektu edukacyjnego z wybraną grupą/ w wybranym środowisku; ewaluacja projektu; prezentacja zrealizowanego projektu.

Metody kształcenia

Metoda projektu; dyskusja; prezentacja; praca zespołowa

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaplanowanie i przeprowadzenie diagnozy potrzeb edukacyjnych w danej grupie/ w danym środowisku na użytek projektu, skonstruowanie koncepcji projektu edukacyjnego odpowiadającego na te potrzeby oraz zrealizowanie jej. Projekty mogą być realizowane zespołowo lub indywidualnie. Ocena z laboratorium jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych za prezentację wyników diagnozy; koncepcję projektu i prezentację realizacji projektu edukacyjnego.

Literatura podstawowa

1.     Diagnoza w kulturze, red. M.Krajewski, A. Skórzyńska, Warszawa 2017.

2.     Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, red. K. Sikorska, Poznań 2014.

3.     Słowińska S., Puchowicz M., Zadłużny M., Kultura? Tędy! Sposoby działania edukatorów kulturalnych  - konteksty bariery, potencjały, Raport z drugiego etapu badań w ramach programu  Bardzo Młoda Kultura(program regionalny „Kultura Tędy”, woj. lubuskie), Zielona Góra 2017.

4.     Słowińska S., Puchowicz M., Kultura? Zrób to tak! Opis dobrych praktyk edukacyjnych. Raport z trzeciego etapu badań w ramach programu  Bardzo Młoda Kultura(program regionalny „Kultura Tędy”, woj. lubuskie), Zielona Góra 2018.

Literatura uzupełniająca

-

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-11-2019 13:30)