SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka pracy z grupą twórczą |
Kod przedmiotu | 14.7-WP-PEDP-MPGT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Nabycie kompetencji w zakresie: inicjowania, budowania, integrowania, animowania i prowadzenia grupy twórczej, umacniania i rozwijania więzi w grupie, współdziałania w zespole, prowadzenia warsztatów twórczych oraz samodzielnego przygotowywania i animowania wraz z grupą małej formy artystycznej (etiudy) prezentowanej przed publicznością.
Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne zdobyte w ramach przedmiotów: Metodyka animacji i edukacji kulturalnej oraz Techniki komunikacji językowej i kultura mowy.
Etap I. Zawiązywanie grupy twórczej – wzajemne poznawanie się, budowanie zaufania, integracji i poczucia bezpieczeństwa w grupie – ćwiczenia integracyjno-komunikacyjne i relaksacyjne.
Etap II. „Stawanie się wspólnotą” – budowanie poczucia więzi z grupą twórczą, odpowiedzialności za wspólne zadania, kształtowanie tożsamości i specyfiki grupy oraz umiejętności twórczego współdziałania. Inicjowanie, inspirowanie, kreowanie, animowanie, projektowanie i organizowanie sytuacji, zadań oraz działań twórczych – ćwiczenia pobudzające i stymulujące wyobraźnię twórczą, wyzwalające ekspresję artystyczną, uruchamiające indywidualne i grupowe działania twórcze.
Etap III. Przygotowanie do zespołowej realizacji etiudy artystycznej z wykorzystaniem scenicznych środków wyrazu. Kształtowanie umiejętności inicjowania i koordynowania pracy w grupie twórczej między innymi poprzez stworzenie przez każdego studenta własnego zespołu i zrealizowanie wraz z nim samodzielnej etiudy artystycznej.
Metody ekspresyjne, warsztatowe ćwiczenia teatralne, gry i zabawy parateatralne, drama, rozmowa, dyskusja, praca w grupach, inscenizacja, giełda pomysłów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przez studenta pozytywnych ocen z realizacji poszczególnych ćwiczeń/zadań warsztatowych oraz uzyskanie pozytywnej oceny z realizacji końcowej etiudy artystycznej, przygotowanej wspólnie z własną grupą twórczą i zaprezentowanej publicznie. Ocena z laboratorium stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń/ zadań praktycznych i końcowej prezentacji etiudy teatralnej.
Ocena ostateczna przedmiotu – ocena z laboratorium.
Zajęcia realizowane w sali teatralnej z oświetleniem scenicznym
Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-11-2019 22:03)