SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Animacja twórczości dziecięcej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Animacja twórczości dziecięcej
Kod przedmiotu 03.3-WP-PEDP-ATD
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Jarosław Dulęba
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne przygotowanie studenta do pracy w poszerzaniu i pogłębianiu wiedzy i umiejętności w zakresie twórczości dziecięcej i pracy animacyjnej z dziećmi. Potrafi analizować problemy i adekwatnie reagować. Zapoznanie studenta z podstawowymi technikami i terminologią animacji twórczości dziecięcej.

Wymagania wstępne

Znajomość podstawowych technik animacyjnych metodyki pracy animacyjnej, podstawowa wiedza w zakresie pedagogiki i psychologii dziecka.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do wiedzy z zakresu twórczości dziecięcej. Metody animacyjne w pracy z dziećmi. Zagadnienia etyczne w pracy w pracy z dziećmi. Interpretacja twórczości dziecięcej. Działania teatralne jako narzędzie w pracy animacyjnej z dziećmi. Formy i techniki warsztatów animacyjnych z dziećmi. Zabawa twórcza jako forma aktywności dziecka. Twórczość plastyczna dzieci i jej analiza. Formy improwizacji muzycznych i teatralnych w pracy z dziećmi. Przygotowanie i realizacja warsztatów z dziećmi.

Metody kształcenia

Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni scenicznej i warsztatowej. Prezentacje,  eksperymenty i działania w pracy indywidualnej i pracy z grupą.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratorium

Realizacja zadania indywidualnego 50%. Realizacja zadania grupowego 50%.

Ocena końcowa

Ocena ostateczna jest oceną z laboratoriów.

Literatura podstawowa

  1. Glotton R., Clero C., Twórcza aktywność dziecka, Warszawa 1976.
  2. Krauze-Sikorska H., Edukacja przez sztukę, Poznań 2006.
  3. Przetacznikowa M., Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, Warszawa 1975.

Literatura uzupełniająca

Popek S., Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, Warszawa 1988.

Uwagi

Zajęcia prowadzane są w salach teatralnych przy użyciu specjalistycznego, profesjonalnego sprzętu, oświetleniowego i akustycznego oraz technik i efektów specjalnych.


Zmodyfikowane przez mgr Jarosław Dulęba (ostatnia modyfikacja: 14-11-2019 08:21)