SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język migowy - kurs doskonalący - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język migowy - kurs doskonalący
Kod przedmiotu 05.6-WP-PEDP-JMD
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Katarzyna Kochan
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Laboratorium 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Nauka znaków ideograficznych z zakresu kursu doskonalącego.

Wymagania wstępne

Sprawność manualna obu rąk, pozytywne ukończenie kursu na poziomie podstawowym.

Zakres tematyczny

Wykłady

Specyfika komunikowania się z osobami z uszkodzonym słuchem. Porozumiewanie się z osobami niedosłyszącymi. Porozumiewanie się z osobami głuchymi i ogłuchłymi. Porozumiewanie się z osobami głuchoniemymi. Porozumiewanie się z osobami głuchoniewidomymi.

Laboratoria

Znaki ideograficzne poziom doskonalący: kolory, odzież, zatrudnienie, edukacja, internat, szpital, na wsi, w mieście, wypoczynek, kultura.

Metody kształcenia

Wykłady – wykład tradycyjny.

Laboratoria – praca z książką, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratoria

Kolokwium, ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć, obecność na zajęciach

Wykłady

Egzamin (praca pisemna).

Ocena końcowa

Warunkiem pozytywnego zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnych ocen z laboratorium oraz z egzaminu. Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z laboratoriów (50%) i z egzaminu (50%).

Literatura podstawowa

  1. Hendzel L.K., Słownik polskiego języka migowego, Olsztyn 1992.
  2. Kosiba O., Grenda P., Leksykon języka migowego, Bogatynia 2011.
  3. Pietrzak W., Język migowy dla pedagogów, Warszawa 1992.
  4. Prałat-Pyrzewicz I, Bajewska J., Język migowy w szkole i internacie, Warszawa 1994.
  5. Szczepankowski B., Podstawy języka migowego, Warszawa 1994.

Literatura uzupełniająca

Szczepankowski B., Język migowy: pierwsza pomoc medyczna, Warszawa 1995.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Kochan (ostatnia modyfikacja: 08-05-2019 06:27)