SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projekt dyplomowy I - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projekt dyplomowy I
Kod przedmiotu 14.7-WP-PEDP-PrD1
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marek Zadłużny
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
  • dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wykorzystanie, sprawdzenie i skonsolidowanie wiedzy oraz umiejętności studentów zdobytych podczas studiów w planowaniu i realizacji dyplomowego projektu animacyjnego / edukacyjnego. Rozwinięcie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i przeprowadzania diagnozy na potrzeby działań projektowych w kulturze i edukacji.

Wymagania wstępne

Zdobyte w trakcie studiów wiedza i umiejętności z  zakresu diagnozy w pedagogice, modeli i form pracy projektowej w kulturze i edukacji oraz szczegółowych metodyk pracy z różnymi grupami społecznymi.

Zakres tematyczny

Określenie indywidualnych zainteresowań poznawczych i praktycznych uczestników projektu dyplomowego; sprecyzowanie tematu projektu animacyjnego / edukacyjnego, planowanie i przeprowadzenie diagnozy na użytek dyplomowego projektu animacyjnego / edukacyjnego; skonstruowanie koncepcji projektu animacyjnego i edukacyjnego; rozpoczęcie realizacji projektu (I etap).

Metody kształcenia

Metoda projektu, dyskusja, prezentacja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia projektu dyplomowego w semestrze V jest zaplanowanie i przeprowadzenie diagnozy na użytek projektu animacyjnego/edukacyjnego; stworzenie koncepcji projektu i rozpoczęcie jego realizacji (I etap).

Literatura podstawowa

1.     Karolak W., Projekt edukacyjny – projekt artystyczny, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomiczno Humanistycznej w Łodzi, Łódź 2004.

2.     Podręcznik zarządzania projektami miękkimi w kontekście Europejskiego Funduszu Społecznego, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2006.

3.     Projekty kulturalne – krok po kroku, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2004.

4.     Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

5.     Słowińska S., Projekt w animacji kultury, w: Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra 2008.

 

Literatura tematyczna zgodna z problematyką projektu.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-04-2019 19:38)