SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komputer w badaniach społecznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komputer w badaniach społecznych
Kod przedmiotu 11.3-WP-PEDP-KBS
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Edyta Mianowska
  • dr Katarzyna Walentynowicz-Moryl
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania standardowego oprogramowania oraz zasobów otwartych do badań społecznych. Ćwiczenie praktycznych umiejętności korzystania z narzędzi technologii informacyjnej w projektowaniu i realizacji badań społecznych.

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość zasad pracy w środowisku Windows. Znajomość pakietu biurowego Office w zakresie podstawowym.

Zakres tematyczny

 

Gromadzenie i przetwarzanie danych. Konstruowanie narzędzi badawczych: kwestionariusze ankiet, formularze on-line. Arkusz kalkulacyjny, jako narzędzie analizy danych z badań ilościowych: wczytywanie danych, przechowywanie, obliczenia (funkcje, tabele przestawne) i graficzna prezentacja danych (wykresy). Korespondencja seryjna. Internetowe bazy bibliograficzne. Przygotowanie raportów z badań i prezentacja wyników.

 

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne, indywidualne w pracowni komputerowej.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Ocena z przedmiotu ustalana jest na podstawie sumy punktów uzyskanych za wykonanie ćwiczeń (5%) i  kolokwia (95%).  Kolokwia mają ma formę ćwiczenia praktycznego polegającego na wykonaniu obliczeń i interpretacji wyników. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie co najmniej połowy punktów.

Ocena końcowa

Ocena z ćwiczeń jest oceną ostateczną i ustalana jest następująco: od 55% dostateczny, od 65% dostateczny plus, od 75% dobry, od 85% dobry plus, od 95% bardzo dobry

Literatura podstawowa

  1. Lambert J. (2016), Microsoft Word 2016. Krok po kroku, APN Promise, Warszawa.
  2. Wrotek W. (2016), Office 2016 PL Kurs, Helion, Gliwice.
  3. Walkenbach J., (2016), Excel 2016 PL: biblia, Helion, Gliwice.
  4. Babbie E., (2006), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa. 
  5. Churchill G. A. (2002), Badania marketingowe. Podstawy teoretyczne. PWN. Warszawa.

 

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Informacje dla studentów, program przedmiotu oraz materiały do zajęć znajdują się na stronie: www.zmbs.wpsnz.uz.zgora.pl.


Zmodyfikowane przez dr inż. Edyta Mianowska (ostatnia modyfikacja: 12-11-2019 18:00)