SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka pedagogiczna II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka pedagogiczna II
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDP-PPII
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 120 8 120 8 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem praktyki jest zdobycie doświadczenia związanego z pracą  wychowawczą nauczyciela - logopedy w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przygotowania logopedycznego  z rzeczywistością edukacyjną.  

Wymagania wstępne

Uzyskanie zaliczenia z przedmiotu (w zależności od specjalności)

Wprowadzenie do praktyki w instytucjach resocjalizacyjnych i oświaty / Wprowadzenie do praktyki w instytucjach kultury i oświaty/ Wprowadzenie do praktyki w instytucjach opieki i oświaty.

Zakres tematyczny

1.     Poznanie specyfiki funkcjonowania przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty, w której jest odbywana praktyka, w szczególności: zadania opiekuńczo-wychowawcze, organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji i program realizacji doradztwa zawodowego uwzględniający treści wynikające z przepisów dotyczących doradztwa zawodowego

2.     Poznanie zasad  zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i uczniom w szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi.

3.     Obserwowanie zaobserwować funkcjonowanie dziecka, ucznia i nauczyciela w życiu przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty

4.     Analizowanie i interpretowanie zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych

5.     Poszerzanie wiedzy z zakresu zagadnień opiekuńczo-wychowawczych

Metody kształcenia

- aktywność studenta podczas realizowanej praktyki

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uzyskanie pozytywnej oceny wystawionej przez opiekuna praktyki w placówce oświatowej

Literatura podstawowa

1.  Co z tą szkołą? : siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców / Joachim Bauer ; przeł. Andrzej Lipiński. - Słupsk : Dobra Literatura, 2015.

2. Nauczyciel wychowawca pedagog : szkole wyzwania / Joanna M. Łukasiuk, Katarzyna Jagielska, Roman Solecki. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2013

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-11-2019 16:34)