SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztaty fotograficzno-pedagogiczne z metodyką - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztaty fotograficzno-pedagogiczne z metodyką
Kod przedmiotu 03.4-WP-PEDP- WFP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Jarosław Dulęba
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 60 4 36 2,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z praktyką pracy warsztatowej w zakresie działań animacyjnych i pedagogicznych opartych na działaniach związanych z technikami fotograficznymi. Wykorzystanie wiedzy metodycznej oraz technik fotograficznych w realizacjach indywidualnych i zbiorowych projektów animacyjnych i animacyjno-pedagogicznych. Przygotowanie studentów do pracy z grupą -metody pracy warsztatowej, przygotowanie do inspirowania i ugruntowywania postawy otwartej na poszerzanie wiedzy i umiejętności przez całe życie, przygotowanie techniczne, wybór obszarów tematycznych i technik, rozpoznanie środowiska, wybór miejsca i czasu działania, dokumentacja działań.

Wymagania wstępne

Znajomość podstawowej metodyki pracy animacyjnej. Opanowanie techniki rejestracji obrazu analogowego i cyfrowego. Umiejętność posługiwania się technikami fotograficznymi (luksografia, fotografia otworkowa, fotografia studyjna, fotografia dokumentalna, działania fotograficzne) mogącymi stanowić podstawę działań warsztatowych.  Podstawowa umiejętność obróbki materiałów fotograficznych (cyfrowych i bromosrebrowych) oraz przygotowania do różnych form prezentacji prac fotograficznych.

Zakres tematyczny

Zapoznanie się z metodami, technikami i możliwościami pracy warsztatowej. Możliwość realizacji celów animacyjnych i pedagogicznych przy pomocy działań warsztatowych. Przygotowanie i prezentacja wspólnego działania warsztatowego. Realizacja przygotowanego działania warsztatowego opartego o techniki fotograficzne. Przygotowanie i realizacja działania warsztatowego z grupą „zewnętrzną”. Przygotowanie i prezentacja indywidualnych projektów warsztatowych. Realizacja indywidualnych projektów warsztatowych opartych na wykorzystaniu technik fotograficznych i  metodyki animacyjnej.

Metody kształcenia

Prezentacje. Praca metodą warsztatową w grupie i z grupą „zewnętrzną”. Praca indywidualna i zbiorowa nad realizacją projektu warsztatowego opartego na działaniach fotograficznych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratoria

Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz pozytywna ocena z wykonywanych zadań (50%).

Ocena końcowa

Ocena ostateczna jest oceną z laboratoriów.

Literatura podstawowa

1.      Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej, Kraków 2006.

2.     Olinkiewicz E., Repsch E., red., Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław 2001.

3.      Szmidt K., J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007.

Literatura uzupełniająca

1.      Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańsk 200

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-11-2019 20:01)