Zapoznanie studentów z problemami występującymi u osób dorosłych z dysleksją oraz najnowszymi wynikami badan dotyczącymi dysleksji u dorosłych.
Wymagania wstępne
Podstawy terapii pedagogicznej.
Zakres tematyczny
Dysleksja u osób dorosłych – terra incognito
Deficyty i mocne strony osób dorosłych z problemem dysleksji
Funkcjonowanie poznawcze kobiet i mężczyzn z dysleksją
Dysleksja jako indywidualny wzorzec trudności i zdolności w uczeniu się
Diagnoza dysleksji w wieku dorosłym
Związek dysleksji z funkcjonowaniem społeczno-emocjonalnym
Funkcjonowanie zawodowe osób z dysleksją
Metody kształcenia
Wykład
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykład – ocena z kolokwium. Ocena końcowa – ocena z wykładów.
Literatura podstawowa
Bogdanowicz M., Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją, Gdańsk 2008
Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2005.
Bogdanowicz M., Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania – dysleksja, dysortografia, dysgrafia, [w:] Dysleksja rozwojowa – fakt i tajemnica w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej, red. M.B. Pecyna, WSZiA w Opolu, Opole 2011.
Davis R.D, Braun E.M., Dar dysleksji, Poznań 2001.
Łockiewicz M., Bogdanowicz K.M., Dysleksja u osób dorosłych, Kraków 2015
Wejnar-Jaworska T., Dysleksja z perspektywy dorosłości,
Literatura uzupełniająca
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-11-2019 12:16)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.