SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Współczesne inspiracje poznawcze i badawcze pedagogiki |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDD-WIPB |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi, współczesnymi inspiracjami dla wiedzy i badań pedagogicznych
Doskonalenie umiejętności krytycznego, refleksyjnego analizowania sytuacji i zdarzeń szkolnych
Podstawowa wiedza związana z pedagogiką i socjologią ogólną
Kulturowe podstawy edukacji – J. Bruner
Płynna rzeczywistość edukacji – Z. Bauman
Reprodukcja kulturowa i edukacyjna – P. Bourdieu
Wiedza i władza – M. Foucault
Kapitał społeczny – R. Putman, J. Coleman, P. Bourdieu
Pedagogika krytyczna/Opór edukacyjny – H. Giroux
Dyskusja, Warsztat
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Indywidualna, pisemna analiza wybranego zdarzenia lub sytuacji szkolnej z perspektywy wybranej teorii
Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-12-2019 13:01)