SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Współczesne problemy psychologii |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PEDD- WPP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów ze statusem toeretyczno- metodologicznym współczesnej psychologii z ukierunkowaniem na problematykę nauczania i wychowania.
Brak wymagań wstępnych.
Nowe podejścia psychologii ( z naciskiem na psychologię wychowania). Wychowanie i nauczanie jako proces interakcyjny. Socjalizacja - nowe ujęcia rozwoju społeczno - moralnego. System rodzinny a zachowania trudne dzieci i młodzieży. Dylematy metodologiczne psychologii ( na przykładzie diagnozy jako procesu interakcyjnego). Rodzina, szkoła,rówieśnicy - ujęcie psychologii / innych nauk społecznych. Podejście neopsychoanalityczne( teorie związków z obiektem). Pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży.
Wykład tradycyjny, prezentacje tematyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie kolokwium - w formie testu, wymagania - powyżej 50% na ocenę dostateczną.
A. Brzezińska , Portrety psychologiczne człowieka, Gdańsk 2008.
J.Strelau, D. Doliński , Psychologia, Gdańsk 2008.
E.Trzebińska, Psychologia pozytywna, Warszawa 2010.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 16-04-2020 12:08)