SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komputer w szkole podstawowej z metodyką - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komputer w szkole podstawowej z metodyką
Kod przedmiotu 05.5-WP-PEDD-KEEM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Nowicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do prowadzenia zajęć komputerowych na poziomie szkoły podstawowej. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności konieczne do organizowania warsztatu pracy nauczyciela, przygotowania i poprowadzenia zajęć w klasie, projektowania pomocy dydaktycznych, korzystania z zasobów internetowych w edukacji. Pokazanie ścieżki rozwoju w przyszłej pracy zawodowej.

 

Wymagania wstępne

Wiadomości z zakresu dydaktyki ogólnej, mediów w edukacji. Wiedza i umiejętności w zakresie przedmiotu technologie informacyjne.

Zakres tematyczny

Warsztat pracy nauczyciela zajęć komputerowych.
Metodyka zajęć komputerowych: metodyka wykorzystania zasobów Internetowych i programów edukacyjnych na zajęciach komputerowych.
Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej. Specyfika zajęć i różnice. Planowanie i organizacja zajęć.  Nauczanie i uczenie się z użyciem komputera i Internetu, wykorzystanie narządzi i zasobów Internetu w zajęciach komputerowych na poziomie szkoły podstawowej.
Projektowanie zadań i ćwiczeń w zakresie zajęć komputerowych. Wykorzystanie mediów i multimediów do projektowania różnorodnych ćwiczeń, zadań i projektów na potrzeby zajęć komputerowych. Koncepcje zajęć komputerowych skierowanych dla uczniów szkoły podstawowej. Przygotowanie pomocy dydaktycznych na podstawie technologii informacyjnych. Prezentacja i omówienie metodycznego wykorzystania prezentowanych pomocy w procesie edukacji.

 

Metody kształcenia

Ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, praca z partnerem, praca w grupie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, przygotowanie i prezentacja pomocy dydaktycznych uwzględniających wykorzystanie technologii informacyjnych. 

Literatura podstawowa

Janczyk J., Morańska D., Musioł M., Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Toruń 2004.
Juszczyk S., red., Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Toruń 2001.
Kron F. Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.

Literatura uzupełniająca

Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 2002.
Goźlińska E., Nie lekcje, lecz zajęcia edukacyjne, Warszawa 2005.
Kruszewski K., red., Sztuka nauczania: czynności nauczyciela, T. I-II, Warszawa 2002.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 28-04-2019 23:18)