SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komputer w szkole podstawowej z metodyką |
Kod przedmiotu | 05.5-WP-PEDD-KEEM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do prowadzenia zajęć komputerowych na poziomie szkoły podstawowej. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności konieczne do organizowania warsztatu pracy nauczyciela, przygotowania i poprowadzenia zajęć w klasie, projektowania pomocy dydaktycznych, korzystania z zasobów internetowych w edukacji. Pokazanie ścieżki rozwoju w przyszłej pracy zawodowej.
Wiadomości z zakresu dydaktyki ogólnej, mediów w edukacji. Wiedza i umiejętności w zakresie przedmiotu technologie informacyjne.
Warsztat pracy nauczyciela zajęć komputerowych.
Metodyka zajęć komputerowych: metodyka wykorzystania zasobów Internetowych i programów edukacyjnych na zajęciach komputerowych.
Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej. Specyfika zajęć i różnice. Planowanie i organizacja zajęć. Nauczanie i uczenie się z użyciem komputera i Internetu, wykorzystanie narządzi i zasobów Internetu w zajęciach komputerowych na poziomie szkoły podstawowej.
Projektowanie zadań i ćwiczeń w zakresie zajęć komputerowych. Wykorzystanie mediów i multimediów do projektowania różnorodnych ćwiczeń, zadań i projektów na potrzeby zajęć komputerowych. Koncepcje zajęć komputerowych skierowanych dla uczniów szkoły podstawowej. Przygotowanie pomocy dydaktycznych na podstawie technologii informacyjnych. Prezentacja i omówienie metodycznego wykorzystania prezentowanych pomocy w procesie edukacji.
Ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, praca z partnerem, praca w grupie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, przygotowanie i prezentacja pomocy dydaktycznych uwzględniających wykorzystanie technologii informacyjnych.
Janczyk J., Morańska D., Musioł M., Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Toruń 2004.
Juszczyk S., red., Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Toruń 2001.
Kron F. Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.
Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 2002.
Goźlińska E., Nie lekcje, lecz zajęcia edukacyjne, Warszawa 2005.
Kruszewski K., red., Sztuka nauczania: czynności nauczyciela, T. I-II, Warszawa 2002.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 28-04-2019 23:18)