SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Elementy programowania dla dzieci |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDD-EPD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do projektowania i prowadzenia zajęć komputerowych w zakresie kodowania, podstaw programowania na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zapoznanie studenta z metodyką kodowania i programowania na poziomie elementarnym. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności konieczne do organizowania warsztatu pracy nauczyciela. Przygotowanie do właściwego wykorzystania technologii informacyjnych w edukacji.
Podstawowe wiadomości z przedmiotów: technologie informacyjne, media w edukacji, podstawowa wiedza o mediach i multimediach.
Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym (zakres TI).
Ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, praca z partnerem i w grupie, pokaz, demonstracja.
Metoda projektu, gry dydaktyczne, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, zaprojektowanie i przeprowadzenie zajęć komputerowych w zakresie kodowania i programowania na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Resnick M., Umaschi-Bers M., (2016), Oficjalny podręcznik Scratchjr, Warszawa.
Sweigart A., (2017), Bawimy się, programując w Scratchu, Warszawa.
Świć A., (2017), Kodowanie na dywanie, w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole.
Arends R. I. (2000) Uczymy się nauczać, Warszawa, WSiP.
Borkowski P., Borkowska A., (2018), Młody mistrz programowania. Języki Baltie i Scratch dla dzieci, Warszawa.
Kron F. Sofos A., (2009), Dydaktyka mediów, Gdańsk.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 29-04-2019 23:52)