SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Promocja i reklama w kulturze - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Promocja i reklama w kulturze
Kod przedmiotu 15.3-WP-PEDD-PRK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Jolanta Kostecka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student będzie potrafił przedstawić i zanalizować podstawowe pojęcia z zakresu reklamy i promocji. Student będzie umiał wybrać  właściwą formę reklamy i opracować plan promocji akcji, imprezy czy wydarzenia kulturalnego.

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy o mediach i kulturze popularnej.

Zakres tematyczny

Reklama – podstawowe pojęcia, funkcje i cele. Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium. Komercyjna i społeczna reklama w kulturze. Adresat komunikatu reklamowego. Skuteczność i wpływ reklamy. Promocja – definicje, zakres pojęciowy. Promocja i edukacja kulturalna. Działalność samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.

Metody kształcenia

Metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na teście z progami punktowymi (40%) oraz aktywność na zajęciach (20%) ocena prezentacji i wystąpienia (40%).

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

1.      Heat R., Reklama: co wpływa na jej skuteczność, Gdańsk 2006.

2.      Kall J., Reklama, 2009.

3.      Leśniewska A., Reklama internetowa, 2009.

4.      Levinson J.C., Reklama partyzancka: efektywna strategia dla małej  firmy, 2006.

5.      Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego: turystyka miejska, 2008.

6.      Przydatek E., Przydatek J., Promocja, 2007.

7.      Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, 2013.

8.      Tymochowicz P., Biblia skuteczności, 2007.

9.      Wróblewski Ł.,  Strategie marketingowe w instytucjach kultury, 2012.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jolanta Kostecka (ostatnia modyfikacja: 18-04-2019 17:40)