SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Eksperyment biologiczny w praktyce szkolnej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Eksperyment biologiczny w praktyce szkolnej
Kod przedmiotu 13.1-WB-Biol2P-EkspB-S19
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Biologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Andrzej Jurkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z rolą eksperymentu w nauczaniu biologii oraz przygotowanie do projektowania i wykonywania eksperymentów skorelowanych z podstawą programową.

Wymagania wstępne

Podstawy biologii, chemii, dydaktyki ogólnej.

Zakres tematyczny

Rola eksperymentu w nauczaniu biologii. Treści kształcenia a wymagania szczegółowe podstawy programowej. Sposoby osiągania celów kształcenia przy pomocy eksperymentu. Propozycje eksperymentów. Opis zamierzonych osiągnięć uczniów i sposoby ich kontroli.

Metody kształcenia

Podająca (część teoretyczna laboratorium w formie prezentacji multimedialnej).  Praktyczna (laboratorium w formie zaprojektowania i wykonania eksperymentów biologicznych). Samodzielna praca z literaturą przedmiotu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach, uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia końcowego i/lub przygotowanie wybranego zagadnienia w postaci projektu. Ocena pozytywna powyżej 60% uzyskanych punktów.

Literatura podstawowa

1. Kupisiewicz Czesław. Podstawy dydaktyki. WSiP 2005

2. Okoń Wincenty. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wyd. Akad. Żak. 2003

3. Gwenaelle Aznar. Eksperymenty są super. Arkady 2012.

4. Soszańska Bożena, Dobrzyńska Marta. Nauczanie eksperymentalne. Centrum Edukacji Obywatelskiej. (wersja elektroniczna)

5. Skirmuntt Grażyna. Nauczanie przez eksperymentowanie - metoda eksperymentu w praktyce szkolnej. Ośrodek Rozwoju Edukacji. 2018

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Andrzej Jurkowski (ostatnia modyfikacja: 09-05-2019 10:25)