SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty rozwoju osobistego: Trening autoprezentacji |
Kod przedmiotu | 14.4-WH-CDFP-WRO-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Coaching i doradztwo filozoficzne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwinięcie umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, zapoznanie z teoriami i mechanizmami wpływu społecznego, ćwiczenie umiejętności porozumiewanie się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami z dziedzin będących podstawą dla doradztwa filozoficznego i coachingu, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.
Podstawowe wiadomości z psychologii społecznej i komunikacji interpersonalnej oraz psychologii poznawczej ( poznawania społecznego)
.
1. Rola komunikacji w interakcjach społecznych
2. Analiza różnych założeń i teorii związanych z komunikacją
3. Analiza wpływu różnych typów przekazów komunikacyjnych
4. Ćwiczenia w rozpoznawaniu i określaniu konsekwencji wybranych technik i strategii komunikacyjnych
5. Rozpoznawanie i doskonalenie własnych technik komunikacyjnych
Warsztat, ćwiczenia w grupie, ćwiczenia z kamera, przygotowywanie wystąpień publicznych, praca z książka, praca na materiale źródłowym (spoty reklamowe)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność i zaliczenie wszystkich etapów warsztatu
1.Aronson (2001) Serce i umysł, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
2. Cialdini, R. (1999). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
3. Głodowski, W. (1999). Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań. Warszawa: Hansa Communication.
4. Jay, A., Jay, R., (2001) Skuteczna prezentacja. Zysk i SP-ka.
5. Key, M., Davis, M., Fanning, P. (2001) Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, GWP.
6. Menard, J.D. (2009) Jak występować publicznie, Warszawa, Santorski Jacek &Co Agencja Wydawnicza.
7. Negrino, T., (2005) Power Point. Tworzenie prezentacji. Projekty. HELION.
9. Pease, A. (2010). Mowa ciała. Gdańsk: GWP
Zmodyfikowane przez dr Dariusz Sagan (ostatnia modyfikacja: 07-06-2019 14:09)