SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rodzaje dziennikarstwa V (dziennikarstwo specjalistyczne) |
Kod przedmiotu | 15.1-WH-DiksD-Dspe-S17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zapoznanie studenta z różnymi rodzajami dziennikarstwa specjalistycznego, na przykład: motoryzacyjnym, technicznym, przyrodniczym, parentingowym, technicznym, oraz ze specyfiką pracy dziennikarza specjalisty; poznanie i zrozumienie przez studenta różnic między dziennikarstwem ogólnoinformacyjnym lub/ i neutralnym a wyspecjalizowanym lub/i zaangażowanym, wyćwiczenie schematów gatunkowo-stylistycznych dziennikarstwa specjalistycznego.
Umiejętności: kształcenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji z zakresu poszczególnych rodzajów dziennikarstwa specjalistycznego i pisania tekstów specjalistycznych dla szerszej publiczności.
Kompetencja: rozpoznawanie szans i ograniczeń dziennikarstwa specjalistycznego w kreowaniu społeczeństwa informacyjnego.
Brak
Co to jest dziennikarstwo specjalistyczne – współczesne tendencje do specjalizacji w świecie mediów i ich konsekwencje. Jak wyszukiwać informacje - research specjalistyczny. Jak pisać teksty specjalistyczne dla niespecjalistów – analiza gatunków dziennikarstwa specjalistycznego. Informacja, popularyzacja, agitacja, populizacja – różne formy cyrkulacji wiedzy specjalistycznej w dyskursie publicznym.
Analiza tekstów źródłowych i ćwiczenia praktyczne, kształtujące kompetencje dziennikarskie (językowe, stylistyczne, kompozycyjne, argumentacyjne, interpretacyjne) w służbie opisu zagadnień specjalistycznych; dyskusje, kształtujące świadomość wagi perspektywy poznawczej w sposobie obrazowania świata w tekstach dziennikarskich, a także podejmujące problematykę zaangażowania dziennikarza i czystości jego intencji komunikacyjnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie obserwacji aktywności podczas zajęć, sposobu wykonania ćwiczeń praktycznych i prac pisemnych.
Brak.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 21-11-2020 14:34)