SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język biznesu II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język biznesu II
Kod przedmiotu 04.1-WH-FRSP-BIZ2-K-S14_gen5IP3W
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia rosyjska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski i rosyjski
Sylabus opracował
  • dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Poszerzenie podstawowego słownictwa specjalistycznego o leksykę i konstrukcje gramatyczne z zakresu organizacji i działalności  podmiotów gospodarczych, a także obecnej sytuacji ekonomicznej Rosji, znajomość których umożliwi studiującym bliższe poznanie realiów gospodarczych i politycznych FR.

Wymagania wstępne

Zaliczenie kursu „Język biznesu I”

Zakres tematyczny

Tematyka dotyczy różnych aspektów funkcjonowania firmy w realiach rosyjskich: rosyjskiego reketu i biznesu on-line; walki z korupcją; zalegania z płatnościami; marketingu on-line; bezrobocia; rejestracji znaku towarowego w FR; zasad funkcjonowania spółki joint venture; sposobów poszukiwania inwestorów; warunków kupna - sprzedaży produkcji; systemu bankowego w Rosji.

Metody kształcenia

Praca z książką (z podręcznikiem, praca z oryginalnym tekstem publicystycznym – indywidualna i w zespole), pogadanka, metoda sytuacyjna, dyskusja, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Pozytywne oceny z odpowiedzi ustnych podczas bieżącej kontroli na zajęciach oraz  prac kontrolnych.

Literatura podstawowa

  1. Fast L., Biznesmeni mówią po rosyjsku dla średnio zaawansowanych, Warszawa 2010.
  2. Kabyszewa I., Kusal K., Rosyjski język biznesu w 30 dni, cz. 1-2, Warszawa 2003.
  3. Котане Л.В., Русский язык для делового общения (В 1), Сантк-Петербург 2014.
  4. Котане Л.В., Русский язык для делового общения (В 2), Сантк-Петербург 2014.

Literatura uzupełniająca

  1. L. Jochym-Kuszlikowa, E. Kossakowska, Słownik rosyjsko-polski. Biznes i gospodarka, Warszawa 2008.
  2. J. Siskind, Русский язык в бизнесе, Warszawa 2010.
  3. L. Kłobukowa, I. Michałkina, S. Chawronina i in., Język rosyjski w sferze biznesu, Warszawa 2012.

 

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 06-07-2019 15:40)