SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Krajoznawstwo turystyczne |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-FGP-KT-Ć-S14_pNadGenLG1NM |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | język niemiecki w komunikacji zawodowej |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma za zadanie ukazanie bogactwa turystycznego, geograficznego i kulturowego regionu Środkowego Nadodrza, m.in. obszaru zielonogórskiego, nowosolskiego, żarskiego, żagańskiego oraz sulechowskiego. Oprócz tego omówione zostaną teoretyczne podstawy realioznawstwa oraz wiedzy z zakresu turystycznej (zaplanowanie wycieczek, organizacja grup, oprowadzanie). Zajęcia prowadzone będą w języku niemieckim, by pogłębiać swoją wiedzę z zakresu słownictwa turystycznego oraz wiedzy historycznej. Częścią zajęć jest odnajdywanie w teraźniejszej przestrzeni miejskiej (np. Zielonej Góry) obiektów/zabytków historycznych zakonserwowanych na starych zdjęciach czy widokówkach - dzięki temu studenci zdobywają wiedzę topograficzną.
Brak
Podczas zajęć przybliżona zostanie kulturowa historia Środkowego Nadodrza. Na podstawie prezentacji/referatów dot. poszczególnych najbardziej interesujących miejscowości/zabytków/pomników przyrody zostanie stworzony w języku niemieckim elektroniczny „przewodnik” po Środkowym Nadodrzu. Podjęta zostanie również próba wytyczenia turystycznych szlaków rowerowych oraz pieszych, w czym pomocne będą zajęcia plenerowe (Wieża Bismarcka, Lasek Odrzański, spacery po mieście).
praca z tekstem (przewodniki, źródła historyczne), praca z mapą (wydania aktualne i historyczne), metoda wykładowa,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywny udział w zajęciach, przygotowanie portfolio na temat turystycznych i kulturalnych walorów Środkowego Nadodrza; projekty: wytyczenie przykładowych szlaków turystycznych (np. o "swoim" mieście), nakręcenie krótkiego filmu zachwalającego bogactwo turystyczne "swojego" miasta względnie sporządzenie referatu
Brak
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 27-05-2019 18:56)