SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Interakcje językowe ustne |
Kod przedmiotu | 09.3-WH-FGP-IJU-K-S14_pNadGen6B4L1 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | translatoryka |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Głównym zadaniem przedmiotu jest przygotowanie do spontanicznej komunikacji w języku niemieckim poprzez rozwijanie strategii interakcyjnych, integrujących sprawności językowe receptywne i produktywne (rozumienie ze słuchu i mówienie). Kurs ma na celu poprawę płynności oraz pewności mówienia, dokładność i umiejętność interakcji. Celowi temu ma m.in. służyć poszerzenie zasobu słownictwa i struktur typowych dla poszczególnych form wypowiedzi/ komunikacji ustnej, przygotowanie do roli użytkownika języka rozmawiającego z jednym lub kilkoma rozmówcami. Rozwijanie strategii dyskursu i współpracy. Przygotowanie do roli mediatora językowego.
Znajomość języka na poziomie A2.
Strategie odbioru i tworzenia wypowiedzi w różnych działaniach interakcyjnych: nieformalnej rozmowie, formalnej dyskusji, debacie, wywiadach, negocjacji itp. Strategie dyskursu i współpracy w tych działaniach: zabieranie i oddawanie głosu, ustalanie zakresu omawianego zagadnienia i podejścia do niego, proponowanie i ocenianie rozwiązań, podsumowywanie wniosków; negocjacje i mediacja w sytuacji konfliktu. Tematyka życia codziennego, podróże, spędzanie wolnego czasu, zainteresowania i pasje oraz wybrane zagadnienia specjalistyczne (np. sport, turystyka etc.).
Burza mózgów, dialog, dyskusja, ustne strategie twórcze, metoda tekstu przewodniego, praca z tekstem, metoda sytuacyjna, ćwiczenia tłumaczeniowe, ćwiczenia laboratoryjne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach, Aktywny udział w zajęciach, Zaliczenie przewidzianych prac kontrolnych (x2) oraz ćwiczeń ustnych.
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 31-05-2019 11:46)