SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język mediów |
Kod przedmiotu | 09.3-WH-FGP-JM |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | translatoryka |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom mechanizmu działania aktualnych form przekazu medialnego w Niemczech, takich jak: serwisy radiowe i telewizyjne, portale internetowe, blogi oraz prasa. Podczas zajęć i w czasie pracy domowej studenci pozyskują i pogłębiają wiedzę na temat języka mediów i reklamy, z charakterystycznymi zwrotami i strukturami. Celem jest również zdobycie wyższych kompetencji w czytaniu i słuchaniu ze zrozumieniem niemieckojęzycznych tekstów medialnych.
Znajomość języka niemieckiego pozwalająca na tworzenie wypowiedzi ustnych oraz pracę z tekstami niemieckojęzycznymi na powszechne tematy (społeczne, polityczne, kulturowe itd.).
Czytanie ze zrozumieniem, omawianie, prezentacja i samodzielne tworzenie niemieckojęzycznych tekstów medialnych. Zapoznawanie uczestników z różnymi rodzajami tekstów dziennikarskich: wiadomości, reportaży, wywiadów, krytyk, polemik, reklam, filmów itp. Tworzenie prezentacji multimedialnej na wybrane tematy z zakresu kultury medialnej.
Metoda wykładowa, metoda obserwacji, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej), pogadanka, pokaz, metoda tekstu przewodniego, praca w grupach, dyskusja okrągłego stołu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach, zaliczenie domowych prac pisemnych, ocena przygotowanej prezentacji multimedialnej / referatu / pracy pisemnej.
Niemieckojęzyczne teksty internetowe.
Niemieckojęzyczne teksty prasowe z periodyków: Deutschland, Deutsche Sprachwelt, Deutsch aktuell, Fremdsprache Deutsch i in.
Brak uwag.
Zmodyfikowane przez dr Andriej Kotin (ostatnia modyfikacja: 28-05-2019 19:31)