SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka niemieckiego VI - Konwersacje |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FGP-PN6- 18 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Doskonalenie znajomości języka i sprawności mówienia, swobodnego formułowania i wypowiadania myśli w języku obcym, jak również zdobywania, interpretacji oraz samodzielnego wykorzystywania i przetwarzania informacji z różnych źródeł. Celem przedmiotu jest także kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy nad pogłębianiem znajomości języka obcego oraz krytycznej samooceny i oceny umiejętności innych uczących się.
Oczekiwany poziom opanowania języka po ukończeniu kursu: C1
Praktyczna znajomość języka niemieckiego na poziomie B2.2
Aktualne wydarzenia kulturalne, społeczne, edukacyjne i naukowe.
Wiadomości związane z szeroko pojętą kulturą, życiem społeczno-politycznym i gospodarką kraju języka docelowego.
Techniki pogłębiana i poszerzania zasobów słownictwa oraz struktur językowych.
Posługiwanie się językiem fachowym: ćwiczenia wzorców zachowań językowych w różnych sytuacjach życia zawodowego.
Plenum, pogadanka, dyskusja panelowa, burza mózgów, debata, interakcja bezpośrednia i przełożona.
Opis wyjaśniający, uzasadniający i klasyfikujący.
Praca zespołowa, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność studenta podczas zajęć, pytania kontrolne sprawdzające stopień opanowania materiału, krótkie statementy/dłuższe wypowiedzi, sprawdzające suwerenność w prezentacji poglądów oraz poprawność merytoryczną.
Backhaus, Anke / Sander, Ilse / Skrodzko, Johanna (2012): Mittelpunkt. Intensiver schriftlicher und mundlicher Ausdruck. B2/C1. Textsorten fur Studium und Beruf. Klett Verlag.
Bayerlein, Oliver / Buchner, Patricia (2015): Campus Deutsch. Lesen. Hueber Verlag.
Bayerlein, Oliver (2015): Campus Deutsch. Prasentieren und Diskutieren. Hueber Verlag.
Buchner, Patricia (2015): Campus Deutsch. Schreiben. Hueber Verlag.
Zuchewicz, Tadeusz / Adaszyński Zbigniew (2009): Idial fur Polen. Deutsch fuer polnischsprachige Studenten. SandMedia
Aktualne teksty prasowe, internetowe oraz opracowania z zakresu różnych sfer życia społecznego.
Brak.
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 11-06-2019 21:11)