SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Eseistyka naukowa |
Kod przedmiotu | 09.0-WH-FAP-ESN-S-14_genNQCQ3 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem seminarium jest rozwinięcie umiejętności pracy nad tekstem naukowym, jego percepcji, analizy i interpretacji. Zajęcia mają także za zadanie przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych poszukiwań naukowych wyposażając ich w repertuar podstawowych technik badawczych w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Samodzielne poszukiwania akademickie w krytycznej analizie tekstu naukowego są podstawową umiejętnością osoby wykształconej i seminarium uzupełnia ją o umiejętność wyrażania i komunikowania odkryć i idei w akademickim dyskursie języka angielskiego
Umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie zagadnień i problemów wynikających z dotychczasowych studiów filologicznych oraz umiejętności formułowania wypowiedzi o charakterze naukowym. Zaawansowane umiejętności samodzielnego poszukiwania wiedzy i rozwijania kompetencji akademickich.
Pojęcie tekstu, funkcje i rodzaje tekstów, typologia tekstów naukowych; znaczenie tekstu w naukach społecznych i humanistyce; procesy badawcze poszukiwania naukowe; techniki badawcze – problemy i hipotezy; zbieranie informacji i danych, ich analiza i interpretacja; obiektywność i subiektywność w rozumieniu i komunikacji idei; sporządzanie konspektu pracy naukowej; budowa pracy naukowej konkretne formy prac naukowych (abstrakt, esej, recenzja, analiza, sprawozdanie); język i styl prac naukowych; parafraza i sztuka syntezy tekstu naukowego; rodzaje źródeł oraz formy cytowania; niebezpieczeństwa plagiatu.
Seminarium jako forma dyskusji nad lekturami i formułowania pytań z określonymi rolami studentów i nauczyciela oraz ich wspólnej odpowiedzialności za poszukiwanie wiedzy oraz rozwijanie akademickich umiejętności ze zwróceniem szczególnej uwagi na tworzenie modeli samodzielnej pracy nad tekstem oraz pomocy w studiowaniu na poziomie roku dyplomowego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność i uczciwa praca wynikająca z przyjętej formy seminarium z wszystkimi konsekwencjami pracy w grupie studentów uniwersytetu: prace pisemne, sprawozdania z realizacji projektów, wystąpienia, prowadzenie dyskusji, kierowanie zespołem.
Teksty źródłowe:
Literatura - Podręczniki:
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 28-06-2019 18:58)