SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia rozwojowa |
Kod przedmiotu | 05.8-WH-WHSNP-PSR-Ć-S14_genFNUO9 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą zjawisk występujących w rozwoju człowieka w ciągu życia, internalizacja wiedzy teoretycznej, która prowadzi do praktycznego jej wykorzystania, uwrażliwienie na specyfikę rozwoju człowieka, jej prawidłowości, indywidualny jak i uniwersalny charakter rozwoju.
Zaliczenie kursu z podstaw psychologii.
Rozwój człowieka - perspektywa biologiczna, behawioralna i poznawcza. Uwarunkowania rozwoju: biologiczne, społeczne i psychologiczne. Analiza zmian rozwojowych. Teorie rozwoju fazowe (Z. Freud, J. Piaget, E. Erikson), cykliczne (D. Levinson, R. Havighurst), liniowe (B. Skinner, A. Bandura), wielopłaszczyznowe (L. Wygotski). Obszary rozwojowe. Charakterystyka poszczególnych faz: od rozwoju noworodka do dorosłości. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych. Rola relacji społecznych i środowiska szkolnego w rozwoju jednostki.
Ćwiczenia w grupach, dyskusja, praca z tekstem, rozwiązywanie problemów praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, bieżące przygotowanie do zajęć, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium zaliczeniowego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 29-06-2019 11:20)