Celem cyklu zajęć jest zapoznanie studentów z dyskursem naukowym dotyczącym m.in. hierarchii płci, mechanizmów dyskryminacji i wykluczenia społecznego, tożsamości etc.
Wymagania wstępne
brak
Zakres tematyczny
definicja płci z rozróżnieniem na płeć socjalną i biologiczną w ujęciu historycznym
propozycje nauczyciela akademickiego prowadzącego zajęcia
Metody kształcenia
Wykład konwersatoryjny, opis wyjaśniający i systematyzujący (prezentacja w power point), dyskusja panelowa, debata „za i przeciw” etc.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Pytania kontrolne, sprawdzające stopień opanowania materiału; krótkie statementy/dłuższe wypowiedzi, sprawdzające suwerenność wypowiedzi oraz poprawność merytoryczną; obecność na zajęciach; zaliczenie ustne.
Literatura podstawowa
Bourdieu, Pierre: Die männliche Herrschaft. Frankfurt a.M.: Suhrkamp 2005.
de Beauvoir, Simone: Das andere Geschlecht. Sitte und Sexus der Frau. Reinbek bei Hamburg 1968.
Schößler, Franziska: Literaturwissenschaft als Kulturwissenschaft. Tübingen: Francke Verlag 2006.
Inna literatura, zgodna z propozycjami prowadzącego zajęcia.
Literatura uzupełniająca
Czarnecka, Mirosława (red.): Genderforschung - Leistungen und Perspektiven in der Germanistik. Wrocław: ATUT 2013.
Petersen, Jürgen/Wagner-Egelhaaf, Martina: Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft. Berlin: Schmidt Verlag 2006.
von Braun, Christina/Stephan, Inge (red.): Gender-Studien. Eine Einführung. Stuttgart, Weimar: Metzler Verlag 2006.
von Braun, Christina/Stephan, Inge (red.): Gender@Wissen. Ein Handbuch der Gender-Theorien. Köln, Weimar, Wien: Bohlau Verlag 2005.
Inna literatura, zgodna z propozycjami prowadzącego zajęcia.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. Arletta Szmorhun, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-05-2019 17:31)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.