SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Logopedyczne studium przypadku - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Logopedyczne studium przypadku
Kod przedmiotu 12.9-WL-LOiK-LSP
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Logopedia ogólna i kliniczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 20
(w tym jako e-learning)
1,33
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Doskonalenie umiejętności projektowania działań związanych z zadaniami zawodowymi logopedów.

Wymagania wstępne

Pedagogiczne, psychologiczne, lingwistyczne i medyczne podstawy logopedii.

Zakres tematyczny

Istota studium przypadku. Kryteria oceny pracy diagnostyczno-projektującej. Struktura pracy diagnostyczno-projektującej. Procesy opracowania studium przypadku. Przykłady studium przypadków. Przygotowanie do przeprowadzenia badań własnych. Ustalanie tematów, akceptacja planu pracy. Przypomnienie metod, technik i narzędzi badawczych. Sprawdzenie i korekta narzędzi badawczych. Prezentacja przypadków opracowanych przez studentów (po jednym przypadku – dyslalia, jąkanie, oligofazja, dysartria, afazja, niedosłuch, alalia, autyzm, fonacja pozakrtaniowa, opóźniony rozwój mowy).

Metody kształcenia

Ćwiczenia – prezentacja, studium przypadku.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia – zaliczenie z oceną na podstawie ocen z prac pisemnych (średnia ocen).

Literatura podstawowa

Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.

Literatura uzupełniająca

Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-09-2019 08:50)