SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Logopedyczne studium przypadku |
Kod przedmiotu | 12.9-WL-LOiK-LSP |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Logopedia ogólna i kliniczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Doskonalenie umiejętności projektowania działań związanych z zadaniami zawodowymi logopedów.
Pedagogiczne, psychologiczne, lingwistyczne i medyczne podstawy logopedii.
Istota studium przypadku. Kryteria oceny pracy diagnostyczno-projektującej. Struktura pracy diagnostyczno-projektującej. Procesy opracowania studium przypadku. Przykłady studium przypadków. Przygotowanie do przeprowadzenia badań własnych. Ustalanie tematów, akceptacja planu pracy. Przypomnienie metod, technik i narzędzi badawczych. Sprawdzenie i korekta narzędzi badawczych. Prezentacja przypadków opracowanych przez studentów (po jednym przypadku – dyslalia, jąkanie, oligofazja, dysartria, afazja, niedosłuch, alalia, autyzm, fonacja pozakrtaniowa, opóźniony rozwój mowy).
Ćwiczenia – prezentacja, studium przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – zaliczenie z oceną na podstawie ocen z prac pisemnych (średnia ocen).
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-09-2019 08:50)