SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zajęcia praktyczne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zajęcia praktyczne
Kod przedmiotu 12.9-WL-LOiK-ZP
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Logopedia ogólna i kliniczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Zajęcia praktyczne - - 60
(w tym jako e-learning)
4
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem zajęć praktycznych jest zapoznanie słuchaczy ze specyfiką placówek zatrudniających logopedów oraz przygotowanie do samodzielnego prowadzenia zajęć i planowania pracy diagnostyczno-terapeutycznej w zakresie zaburzeń mowy poprzez obserwacje działań logopedów, rozwijanie umiejętności przygotowywania dokumentacji pracy logopedycznej oraz nawiązywania współpracy z kadrą placówki, rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Wymagania wstępne

Przedmioty ogólne z zakresu logopedii oraz metodyka pracy diagnostyczno-terapeutycznej. Zadania zawodowe logopedów.

Zakres tematyczny

Zapoznanie ze specyfiką placówki (z jej celami i zadaniami). Zapoznanie z dokumentacją niezbędną do prowadzenia zajęć logopedycznych (profilaktycznych, diagnostycznych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych). Zapoznanie z harmonogramem rocznym i rozkładem dziennych zajęć realizowanych przez logopedów w danej placówce. Wdrożenie w działania logopedyczne realizowane w placówce. Wdrażanie we współpracę ze środowiskiem lokalnym. Rozwijanie umiejętności współpracy z kadrą placówki (np. lekarzami różnych specjalności) oraz najbliższą rodziną pacjentów. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych oraz planowanie drogi własnego rozwoju. Samodzielne opracowanie i przeprowadzenie zajęć logopedycznych – profilaktycznych, diagnostycznych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych. Rozwijanie umiejętności diagnozowania zaburzeń komunikacji językowej. Rozwijanie umiejętności dostosowania metod i form pracy logopedycznej do potrzeb pacjentów. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów logopedycznych i dostrzegania błędów i nieprawidłowości w procedurze logopedycznej.

Metody kształcenia

Laboratorium – hospitacja, obserwacja, praca w zespole.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zajęcia praktyczne – zaliczenie z oceną na podstawie obserwacji zaangażowania i postawy podczas zajęć praktycznych (50%), konspektu zajęć (50%).

Literatura podstawowa

Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.

Literatura uzupełniająca

Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-09-2019 18:08)