SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Przedmiot do wyboru: Kampanie społeczne - środki perswazji w mediach - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Przedmiot do wyboru: Kampanie społeczne - środki perswazji w mediach
Kod przedmiotu 08.0-WA-P-KSŚPwM-S18
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Natalia Fabiszewska-Domke
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studenta z zakresu reklamy, w szczególności kampanii społecznej oraz środków perswazji, które mają wpływ na relację nadawca-odbiorca.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

  1. Kampania społeczna – definicja, cechy i cele.
  2. Historia kampanii społecznej.
  3. Slogan reklamowy i jego znaczenie dla kampanii społecznej.
  4. Obraz w komunikacji reklamowej.
  5. Muzyka i dźwięk w kampaniach społecznych.
  6. Techniki manipulacji odbiorcą w reklamie.
  7. Kampanie społeczne promujące zdrowy tryb życia.
  8. Kampanie społeczne na rzecz zwierząt.
  9. Kampanie społeczne przeciwko przemocy.
  10. Kampanie społeczne na rzecz tolerancji.
  11. Kampanie społeczne promujące pomoc potrzebującym.
  12. Porównanie sposobu realizacji kampanii w Polsce i za granicą.
  13. Własna kampania społeczna – prezentacje.

 

Metody kształcenia

Wykład, ćwiczenia, dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie minimum 7 pkt. (max 15 pkt) za aktywność na zajęciach polegającą na udziale w różnych rodzajach dyskusji, przygotowanie pozytywnie ocenionej prezentacji na zadany temat oraz pozytywną ocenę z kolokwium. Uzyskane punkty są potwierdzeniem aktywności studenta. W przypadku negatywnej oceny pracy studenta, nie przyznaje się punktów. W przypadku braku aktywności, student zobowiązany jest uzyskać te punkty w ramach konsultacji. Ocena końcowa (aktywność, prezentacja, kolokwium):

7 pkt. – dostateczny

8-9 pkt.  – dostateczny plus

10-11 pkt. – dobry

12-13 pkt. – dobry plus

14-15 pkt. – bardzo dobry

Literatura podstawowa

  1. Albin K., Reklama - przekaz, odbiór, interpretacja ,Warszawa –  Wrocław 2000.
  2. Kall J., Reklama, Warszawa 1994.
  3. Reklama wczoraj i dziś, red. A. Barska Warszawa 2016.
  4. Tarczydło B., Kampania społeczna w teorii i praktyce/ https://www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/19_B.Tarczydlo_Kampania_spoleczna_w_teorii_i_praktyce.pdf

Literatura uzupełniająca

  1. Benedikt A., Komunikacja wizerunkowa w reklamie, Wrocław 2015.
  2. Jak działa reklama, red. John Philip Jones, przekł. M. Przylipiak, Gdańsk 2004.
  3. Kampanie społecznie jako forma socjotechniki, red. P. Pawełczyk, Poznań 2015.
  4. Napierała M., Filozofia reklamy: historia, psychologia, techniki, Kraków 2012.
  5. Pańczyk M., Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej : kwalifikacja A.27 organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej. T. 1,  Poznań 2016.
  6. Pitrus A., Zrozumieć reklamę, Kraków 2001.
  7. Przemoc ikoniczna czy "nowa widzialność"?, red. E. Wilka, Katowice 2001.
  8. Šmid W., Encyklopedia promocji i reklamy, Kraków 2001.

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-09-2019 10:07)