SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy pedagogiki |
Kod przedmiotu | 05.0-WH-WP-PPG |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Historia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest:
1. przekazanie wiedzy z zakresu procesu wychowania i znaczenia środowisk wychowawczych dla rozwoju ucznia
2. przekazanie wiedzy z zakresu funkcjonowania placówek oświatowych
3. kształtowanie umiejętności związanych z pracą nauczyciela-wychowawcy
4. przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania w środowisku szkolnym dzieci ze specjalnymi oraz specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z testu.
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen zdobytych podczas zajęć oraz oceny z testu.
Pedagogika, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Tom 1- 2 Warszawa 2008, PWN
Śliwerski B., Pedagogiki ogólna: podstawowe prawidłowości, Kraków 2012, wyd. Impuls
Śliwerski B., Teoretyczne i empiryczne prawidłowości samowychowania, Kraków 2010, Wyd. Impuls.
Klus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, Warszawa 2010, Wyd. Akademickie Żak
Wczesna edukacja: między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych, (red.) D. Klus Stańska; E. Szatan, D. Bronk, Gdańsk 2006,
Zmodyfikowane przez dr hab. Marceli Tureczek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-06-2019 15:25)