SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski
Kod przedmiotu 09.0-WL-WFSP-JA
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne / nauczycielska
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Barbara Szura
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 24 1,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowych i komunikacyjnych w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji oraz wykonywanie pracy zawodowej z wykorzystaniem języka obcego. 

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1.

Zakres tematyczny

  1. Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglojęzycznych.
  2. Problemy w środowisku lokalnym - przemoc w szkole.
  3. Terminologia ogólna związana z uprawianiem sportów, dyscypliny sportowe, sprzęt sportowy i obiekty sportowe.
  4. Budowa ciała ludzkiego i wybranych organów wewnętrznych.

 

 

Metody kształcenia

Ćwiczenia w formie zajęć interaktywnych, metoda komunikatywna, praca z tekstem w języku obcym, praca ze słownikiem, praca w grupach i w parach.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zajęcia kończą się zaliczeniem z oceną, która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta podczas udziału w zajęciach. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: kolokwium pisemne, sprawdziany przy obowiązywaniu następujących progów punktowych: 51-60% -  dostateczny, 61-70% - dostateczny plus, 71-80% - dobry, 81-90% - dobry plus, 91-100%  - bardzo dobry, wypowiedz pisemna oraz ocena aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009
  2. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
  3. Matasek M., Język angielski. Słownictwo, Handy Books 2006
  4. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/

 

Literatura uzupełniająca

  1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
  2. McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press 1995
  3. Wiśniewska K., Angielski. Najważniejsze kolokacje, Edgard Warszawa 2012
  4. Wiśniewska K., Testy gramatyczno-leksykalne dla średnio-zaawansowanych, Edgard Warszawa 2010
  5. Nowak A., Angielski. Testy leksykalne, Edgard, Warszawa 2012
  6. Cieślak M., English Special. Repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
  7. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009
  8. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 20-03-2020 18:30)