SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium dyplomowe: nauki biologiczne, biomedyczne i społeczne |
Kod przedmiotu | 16.1-WF-ND:NBBS |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy. Nabycie doświadczenia w pisaniu tekstu naukowego. Zapoznanie studentów z formami opracowania wyników badań oraz ich interpretacją, technikami pisania pracy dyplomowej. Przygotowanie studentów do obrony pracy magisterskiej.
Posiadanie wiedzy z zakresu studiowanego kierunku (w tym z antropologii, ekologii człowieka, biologii, antropomotoryki, fizjologii, biochemii, promocji zdrowia). Wiedza i umiejętności z zakresu metod, technik i narzędzi badawczych oraz analiz statystycznych.
Ustalenie indywidualnych zainteresowań poznawczych uczestników seminarium. Sprecyzowanie tematów prac dyplomowych. Poszukiwanie i wstępna orientacja w literaturze przedmiotu, ocena jej przydatności i dokonywanie selekcji. Praktyczne i teoretyczne znaczenie podjętego tematu. Redagowanie planu pracy dyplomowej. projektowanie rozwiązań na podstawie diagnozy. Przygotowanie i przedstawienie koncepcji projektu. Realizacja badań do pracy dyplomowej.
Dyskusja, pokaz, prezentacja studentów, praca z materiałem źródłowym, metoda projektu, praca indywidualna ze studentem, metoda analityczna, metoda syntetyczna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze I jest przygotowanie przez studenta prezentacji (raportów) z realizacji projektu.
1. Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych. Komitet Etyki w Nauce PAN, Warszawa 2001.
2. Lindsay D. Dobre rady dla piszących teksty naukowe. Wrocław, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1995.
3. Gambarelli G. Łucki Z. Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie. Kraków, TAiWPN Universitas, 1998
4. Łobocki M. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2003.
5. Pilch T.Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995.
6.Sirojć Z. Przygotowanie pracy dyplomowej, poradnik dla studentów i promotorów. Wyd. Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Warszawa 2009.
7. Łobocki M. Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2011
8. Zaczyński W.P. Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa, wyd. Żak, 1997
9. Zaczyński W. Praca badawcza nauczyciela. Wyd. 5,Warszawa,Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997
10.Zaczyński W.P. Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich. Warszawa, Żak, 1995
1.Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersytetu Zielonogórskiego (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 26-03-2020 12:46)