SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka pedagogiczna śródroczna - 80 godz. w szkole ponadpodstawowej, realizacja 1 dzień w tygodniu |
Kod przedmiotu | 05.9-WL-WF-SD-PPŚ |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 80 | 5,33 | 80 | 5,33 | Zaliczenie na ocenę |
Celem praktyki jest zapoznanie studenta z pełnym zakresem czynności związanych z pracą w szkole ponadpodstawowej, rozwijanie umiejętności samodzielnego projektowania, programowania i planowania pracy dydaktyczno - wychowawczej na poziomie ogólnym i szczegółowym w szkole ponadpodstawowej (na podstawie osobniczej).
Rozwijanie kreatywności studenta w doborze metod i form pracy z młodzieżą szkoły ponadpodstawowej.
Wdrażanie studentów do procesu mierzenia jakości wychowania fizycznego poprzez hospitacje lekcji wychowania fizycznego (doradczo- doskonaląca, kontrolno- oceniająca, diagnozująca)
Samodzielne prowadzenie lekcji wychowawczej, lekcji wychowania fizycznego i zajęć pozalekcyjnych na podstawie scenariuszy lekcji wychowania fizycznego;
Dobra znajomość z zakresu rozwoju psychofizycznego młodzieży uczącej się w szkołach ponadpodstawowych. Zaliczenie ciągłej praktyki pedagogicznej w szkole podstawowej.
1. Poznanie warsztatu pracy nauczyciela WF, przeprowadzenie samodzielnie diagnozy osobniczej (testów oceniających sprawność fizyczną i wydolność organizmu, umiejętności i wiedzy wynikającej z Podstawy Programowej).
2. Monitorowanie i dokumentowanie zaangażowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej – kwestionariusz postaw uczniów wobec kultury fizycznej.
3. Przeprowadzenie hospitacji (w tym hospitacji doradczo- doskonalącej, diagnozującej i kontrolno- oceniającej) lekcji wychowania fizycznego, pozalekcyjnych zajęć sportowo-rekreacyjnych prowadzonych w ramach UKS lub SKS.
4. Samodzielne prowadzenie lekcji wychowania fizycznego i zajęć pozalekcyjnych na podstawie konspektów, samoocena umiejętności realizacji celów operacyjnych lekcji oraz wykorzystania metod aktywizujących uczniów (metoda problemowa, małych obwodów ćwiczebnych).
Zastosowanie wszelkich metod i form pracy omawianych na metodyce wychowania fizycznego. Stosowanie ich w praktyce: metoda poglądowa, w słownym ujęciu ruchu,
metoda analityczna, syntetyczna, analityczno-syntetyczna, metoda działań praktycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez – opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów (opinii o pracy, umowy z
nauczycielem, rachunku za pracę dla nauczyciela, karty praktyki studenta, notatki z prowadzonych w szkole hospitacji w wyznaczonym terminie przez Koordynatora praktyki z
ramienia UZ. Ocena końcowa - podstawą jest ocena wystawiona przez opiekuna w szkole. W przypadku nieterminowego rozliczenia Koordynator może zmienić ocenę.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 11-02-2020 21:40)