SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski 4 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski 4
Kod przedmiotu 09.0-WK-IiEP-JA 4-L-S14_pNadGen7WKB2
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Computer science and econometrics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Grażyna Czarkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

The course aims to enable students to improve speaking, reading and writing skills, as well as listening comprehension in English. It will help the students to develop their ability to apply language functions to effective communication in everyday life. The course also aims to develop ability to describe hypothetical situations, express probability, give advice and use Passive Voice properly. The course provides an opportunity to learn the skill of writing formal letters, improve listening and reading comprehension. It helps students to further develop conversational skills, and ability to deliver a presentation in English.
The course helps students to develop vocabulary from the following branches of mathematics: geometry, integral calculus, differential calculus, derivatives.

Wymagania wstępne

B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages specified by the Council of Europe.

Zakres tematyczny

During the course students will learn to:

  • describe hypothetical situations, use conditional sentences referring to present, future and past (6 hours)
  • use clauses of time introduced by when, as soon as, till, before, after (2 hours)
  • use modal verbs to express probability (1 hour)
  • understand and form correct sentences in Passive Voice (4 hours)
  • understand long and difficult non-specialist texts describing hypothetical situations, as well as discussing social issues (5 hours)
  • prepare and deliver a presentation in English using language structures studied during the course (6 hours)
  • develop listening skills (2 hours)
  • understand and use specialist vocabulary – plane geometry, mathematical analysis,integral and differential calculus (2 hours)
  • analyse and understand specialist texts (2 hours)

Metody kształcenia

The course focuses on communication activities in functional and situational context. It encourages students to speak with fluency and develop the four skills of reading, writing, listening and speaking by means of group and pair work, discussion, presentation, oral and written exercises.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Classes – exam: a condition for receiving a credit is a positive mark for the exam.

Literatura podstawowa

1. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book, Oxford University Press 2007
2. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press 2007
3. J. Pasternak-Winiarska, English in Mathematics, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2006

Literatura uzupełniająca

1. FCE Use of English by V. Evans
2. L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
3. Internet articles
4. R. Murphy English Grammar in Use.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 21-11-2020 06:10)