SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wychowanie fizyczne 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wychowanie fizyczne 2
Kod przedmiotu 16.1-WK-IiEP-WychFiz2-S17
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Computer science and econometrics
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 0
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Tomasz Grzybowski
  • mgr Ryszard Wyder
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Development of skills to meet the needs associated with the movement, physical fitness, and care for their own health.

Wymagania wstępne

none

Zakres tematyczny

General characteristics and basic rules of selected sport disciplines. Practical skills in selected sports. Health education through physical education and sport.

Metody kształcenia

Lectures, practical exercises, group activities

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Exercise - credit on the basis of progress, commitment and student activities in classes and skills in the chosen sports.

Knowledge: observation of the student behaviour during the physical activity.

Skills:

- Physical education (standard level) assessment of physical fitness and motor skills using standardized tests determining the level of motor development and technical skills.

- Physical education (low level of physical fitness) evaluation of the student's knowledge of diagnostic methods for health and physical fitness and the ability to use exercise to improve movement dysfunction, physiological and morphological with the individual (depending on the type of disability) indicators of the body's functions.

Competence: observation of the student behaviour in competitive Sports and in conditions that require the cooperation in the group.

Literatura podstawowa

[1] M. Bondarowicz, Zabawy i gry ruchowe w zajęciach sportowych, Warszawa 2002.

[2] T. Huciński, E. Kisiel, Szkolenie dzieci i młodzieży w koszykówce, Warszawa 2008.

[3] R. Karpiński, M. Karpińska, Pływanie sportowe korekcyjne rekreacyjne, Katowice 2011.

[4] A. Kosmol, Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych, Warszawa 2008.

[5] T. Stefaniak, Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych, Wrocław 2002.

[6] J. Talaga, ABC Młodego piłkarza. Nauczanie techniki, Warszawa 2006.

[7] J. Uzarowicz, Siatkówka. Co jest grane? Wrocław 2005

[8] B. Woynarowska, Edukacja zdrowotna Podręcznik akademicki, Warszawa 2010.

[9] J. Wołyniec, Przepisy gier sportowych w zakresie podstawowym, Wrocław 2006.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 21-11-2020 06:10)