SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Genetyka kliniczna |
Kod przedmiotu | 12.9-WL-LEK-GKL |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kształcenia jest rozumienie mechanizmów dziedziczenia, etiologii i symptomatologii chorób o podłożu genetycznym. Student poznaje możliwości i wskazania do poradnictwa genetycznego, badań cytogenetycznych i molekularnych oraz diagnostyki prenatalnej. Student poznaje mianownictwo genetyczne oraz zasady opisywania i interpretacji wyników badań genetycznych.
Znajomość anatomii, fizjologii, patofizjologii i biologii molekularnej.
Ćwiczenia prowadzone w grupach 8-10 osobowych z uwzględnieniem praktycznego zastosowania analizy DNA i cytogenetyki. Zajęcia prowadzone również w poradni genetycznej podczas przyjęć pacjentów, z możliwością prezentacji przypadków klinicznych. Wykłady dla całego roku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – egzamin (po IV semestrze), przeprowadzony w formie pisemnej. Uzyskanie 50 pkt (50%) na 100 pkt. możliwych do zdobycia jest warunkiem zdania egzaminu. Do egzaminu student jest dopuszczany na podstawie zaliczenia ćwiczeń.
Ćwiczenia laboratoryjne - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium. Ocenie podlegają: kolokwia sprawdzające wiedzę po każdym bloku tematycznym – ocena pozytywna powyżej 50% uzyskanych punktów, test praktycznych umiejętności, przedstawienie wyników doświadczeń w formie sprawozdania. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Korf BR. (red. pol. wyd. Pawlak A) Genetyka człowieka. Rozwiązywanie problemów medycznych. Wyd. Naukowe PWN Warszawa 2003.
Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-10-2019 16:22)