SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnostyka laboratoryjna |
Kod przedmiotu | 12.8-WL-LEK-DLA |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 30 | 2 | Egzamin |
Laboratorium | 45 | 3 | 45 | 3 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z możliwościami diagnostyki laboratoryjnej i jej wykorzystania w poszczególnych jednostkach chorobowych, jak i badaniach naukowych. Nabycie wiedzy i umiejętności właściwego doboru badań diagnostycznych i zabezpieczenia materiału, a także właściwej oceny i interpretacji uzyskanych wyników. Kształtowanie umiejętności współpracy lekarza z laboratorium diagnostycznym.
Znajomość anatomii, fizjologii, histologii z cytofizjologią, a także patofizjologii chorób.
Zajęcia prowadzone w formie ćwiczeń w laboratorium diagnostycznym w grupach 8-10 osobowych, z praktyczną nauką metod zabezpieczania materiału do badań, opracowania materiału i możliwości aparaturowych. Wykłady dla całego roku. Możliwość uczestniczenia w realizacji prowadzonych na Wydziale projektach naukowo-badawczych związanych z wykorzystaniem metod diagnostyki laboratoryjnej np. w ocenie stanu zdrowia przedstawicieli różnych grup wiekowych czy też stanu wytrenowania lub monitorowania procesów treningowych sportowców wyczynowych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praktyczne aktywności i umiejętności Studenta wykazywane w trakcie zajęć, w tym przygotowanie merytoryczne i aktywność w dyskusji, sprawdzane są w formie bieżącej kontroli podczas zajęć (odpowiedź ustna i/lub pisemna).
Warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie progu 60% punktów. Ocena z egzaminu jest przeliczana wg skali:
94-100% = 5,0
85-93% = 4,5
76-84% = 4,0
68-75% = 3,5
60-67% = 3,0
0-59% = 2,0
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Usprawiedliwione nieobecności Student powinien skonsultować z prowadzącym zajęcia i odrobić je z inną grupą lub w godzinach konsultacyjnych prowadzącego zajęcia. O sposobie odrobienia zajęć decyduje prowadzący zajęcia dydaktyczne. Za każdą nieobecność nieusprawiedliwioną odejmuje się 3 punkty od punktacji uzyskanej za egzamin końcowy.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione w Warunkach zaliczenia regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-09-2020 00:18)