pierwszego stopnia z tyt. licencjata pielęgniarstwa
Semestr rozpoczęcia
semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr
6
Liczba punktów ECTS do zdobycia
3
Typ przedmiotu
obowiązkowy
Język nauczania
polski
Sylabus opracował
dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich
dr hab. n. med. Krzysztof Chmielowiec, prof. UZ
dr Jolanta Chmielowiec
dr Justyna Jasik-Pyzdrowska
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Laboratorium
20
1,33
-
-
Zaliczenie
Cel przedmiotu
Przygotowanie studenta do egzaminu dyplomowego: systematyczna praca ukierunkowana na umiejętność formułowanie odpowiedzi na problemy badawcze i prowadzenia dyskusji. Przygotowanie pracy dyplomowej o charakterze case study w pielęgniarstwie.
Wymagania wstępne
Kontynuacja tworzenia pracy dyplomowej. Konsultacje poszczególnych etapów pisania pracy dyplomowej
Zakres tematyczny
Zakres tematyczny uzależniony od wyboru tematu pracy dyplomowej.
Metody kształcenia
Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, analiza publikowanych badań.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej do obrony.
Literatura podstawowa
Lenartowicz H. Kózka M. Metodologia Badań w Pielęgniarstwie Podręcznik dla Studiów Medycznych PZWL. Warszawa 2010.
Lesińska-Sawicka M. Metoda case study w pielęgniarstwie, Borgis Warszawa 2009.
Sirojć Z. Przygotowanie pracy dyplomowej; poradnik dla studentów i promotorów. Wyd. Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie. Warszawa 2009 http://www.uczelniawarszawska.pl/pdf/technika.pdf
Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Literatura uzupełniająca
Babie E., Badania społeczne w praktyce, PWN Warszawa 2005.
Bauman T., Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2004.
Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003.
Palka S. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków1998.
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 2000.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich (ostatnia modyfikacja: 24-11-2019 10:33)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.