SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy edukacji zdrowotnej |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PPWM-EZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie wiedzy na temat czynników wpływających na zdrowie oraz zasad profilaktyki i promocji zdrowia w odniesieniu do najczęściej występujących zaburzeń zdrowotnych i chorób cywilizacyjnych. Zapoznanie studenta z krajowymi i międzynarodowymi programami z zakresu promocji i edukacji zdrowotne.
Podstawowa wiedza z zakresy rozwoju człowieka.
Pojęcie i aspekty zdrowia, Holistyczny i biomedyczny model zdrowia Czynniki wpływające na zdrowie osobnicze i populacji - Profilaktyka chorób – etapy. Zagrożenie zdrowia w XXI wieku (choroby cywilizacyjne, choroby zakaźne). S Stan zdrowia dzieci i młodzieży w Polsce (postawy zdrowotne i tryb życia dzieci i młodzieży w XXI wieku). S Zdrowie psychiczne i psychospołeczne (podstawowe czynniki wpływające na zdrowie psychiczne). Edukacja seksualna (epidemiologia i profilaktyka chorób przenoszonych drogą płciową). Internet a możliwości poprawy efektów edukacji zdrowotnej.
dyskusja, praca z książką
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-12-2019 19:32)