SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rytmika |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PPWM-RYT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Uposażenie studentów w podstawowe kompetencje z zakresu szeroko pojmowanych technik rytmicznych oraz ruchowych możliwych do zastosowania w pracy z dziećmi. Przygotowanie do dalszej edukacji w zakresie rytmiki dla dzieci.
Podstawowa sprawność psychoruchowa.
Prezentacja różnych ćwiczeń rytmicznych i ich rozpoznanie w zakresie różnic oraz elementów wspólnych. Wykorzystanie podstawowych ćwiczeń technicznych pozwalające na bezpieczne ich zastosowanie w późniejszej praktyce pedagogicznej. Układy rytmiczne i choreograficzne dla dzieci z różnych obszarów estetycznych. Techniki i formy wspomagające rytmikę dla dzieci.
Lekcje z zakresu poszczególnych technik rytmicznych dla dzieci, a także form wspomagających. Ćwiczenia technicznych, treningowych układów rytmicznych. Metody ekspresyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatorium
Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%). Opanowanie w podstawowym stopniu prezentowanych technik rytmicznych (25%) oraz samodzielna prezentacja układu rytmicznego wybranego z obszaru tematycznego zajęć (25%).
Ocena końcowa
Ocena ostateczna jest oceną z konwersatorium.
Grafczyńska J., Rytmika CPARA. Wa-wa 1963.
Grafczyńska J., Dąbrowska M.: Zabawy rytmiczne i umuzykalniające dla dzieci CPARA 1964.
Gwardys M.: Technika tańca COMUK, Wa-wa 1975.
Kuźmińska O. Popielewska H.: Taniec rytm muzyka AWF.
Graczykowska B.: Ruch i taniec nie jedno ma imię. , Politechnika Opolska, Opole 2007.
Siedlecka B., Biliński W., :Taniec w edukacji dzieci i młodzieży, AWF Wrocław 2003.
Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005.
Bzozowska L., Bzozowski M., Folkowa zabawa: integracyjne formy polskich tańców ludowych, Lublin 2002.
Kappert D., Tańcząc z dziećmi, Warszawa 2005.
Brak.
Zajęcia realizowane na sali tanecznej.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-12-2019 09:14)