SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Taniec dla dzieci - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Taniec dla dzieci
Kod przedmiotu 05.1-WP-PPWM-TDD
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marek Zadłużny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Uposażenie studentów w podstawowe kompetencje z zakresu szeroko pojmowanych technik tanecznych oraz ruchowych możliwych do zastosowania w pracy z dziećmi. Przygotowanie do dalszej edukacji w zakresie tańca dla dzieci.

Wymagania wstępne

Podstawowa sprawność psychoruchowa.

Zakres tematyczny

Techniki tańca współczesnego i nowoczesnego. Prezentacja różnych estetyk tanecznych i ich rozpoznanie w zakresie różnic oraz elementów wspólnych. Wykorzystanie podstawowych ćwiczeń technicznych pozwalające na bezpieczne ich zastosowanie w późniejszej praktyce tanecznej. Układy choreograficzne dla dzieci z różnych obszarów estetycznych. Techniki i formy wspomagające taniec dla dzieci.

Metody kształcenia

Lekcje z zakresu poszczególnych technik tanecznych i ruchowych dla dzieci, a także form wspomagających taniec dziecięcy. Ćwiczenia technicznych, treningowych układów choreograficznych. Metody ekspresyjne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatorium

Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%). Opanowanie w podstawowym stopniu prezentowanych technik tanecznych (25%) oraz samodzielna prezentacja układu choreograficznego wybranego z obszaru tematycznego zajęć (25%).

Ocena końcowa

Ocena ostateczna jest oceną z konwersatorium.

Literatura podstawowa

1. Frankin E., Conditioning for dance, UK 2004.

2. Franklin E., Świadomość ciała: wykorzystanie obrazów mentalnych w pedagogice ruchu, Warszawa 2007.

3. Greene Haas J., Anatomia w tańcu, Warszawa 2011.

4. Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005.

5. Bzozowska L., Bzozowski M., Folkowa zabawa: integracyjne formy polskich tańców ludowych, Lublin 2002.

6. Kappert D., Tańcząc z dziećmi, Warszawa 2005.

Literatura uzupełniająca

brak

Uwagi

Zajęcia realizowane na sali tanecznej.


Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 27-11-2019 10:08)