SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Taniec dla dzieci |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PPWM-TDD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Uposażenie studentów w podstawowe kompetencje z zakresu szeroko pojmowanych technik tanecznych oraz ruchowych możliwych do zastosowania w pracy z dziećmi. Przygotowanie do dalszej edukacji w zakresie tańca dla dzieci.
Podstawowa sprawność psychoruchowa.
Techniki tańca współczesnego i nowoczesnego. Prezentacja różnych estetyk tanecznych i ich rozpoznanie w zakresie różnic oraz elementów wspólnych. Wykorzystanie podstawowych ćwiczeń technicznych pozwalające na bezpieczne ich zastosowanie w późniejszej praktyce tanecznej. Układy choreograficzne dla dzieci z różnych obszarów estetycznych. Techniki i formy wspomagające taniec dla dzieci.
Lekcje z zakresu poszczególnych technik tanecznych i ruchowych dla dzieci, a także form wspomagających taniec dziecięcy. Ćwiczenia technicznych, treningowych układów choreograficznych. Metody ekspresyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatorium
Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%). Opanowanie w podstawowym stopniu prezentowanych technik tanecznych (25%) oraz samodzielna prezentacja układu choreograficznego wybranego z obszaru tematycznego zajęć (25%).
Ocena końcowa
Ocena ostateczna jest oceną z konwersatorium.
1. Frankin E., Conditioning for dance, UK 2004.
2. Franklin E., Świadomość ciała: wykorzystanie obrazów mentalnych w pedagogice ruchu, Warszawa 2007.
3. Greene Haas J., Anatomia w tańcu, Warszawa 2011.
4. Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005.
5. Bzozowska L., Bzozowski M., Folkowa zabawa: integracyjne formy polskich tańców ludowych, Lublin 2002.
6. Kappert D., Tańcząc z dziećmi, Warszawa 2005.
brak
Zajęcia realizowane na sali tanecznej.
Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 27-11-2019 10:08)