SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka śródroczna wychowawczo-dydaktyczna w klasach I-III |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PPiWM-Pra3 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 45 | 3 | 45 | 3 | Zaliczenie na ocenę |
Celem praktyki jest nabycie i rozwinięcie przez studentów praktycznych umiejętności organizowania pracy nauczyciela klas I-III szkoły podstawowej oraz poznanie charakterystyki rozwojowej grupy uczniów klas I-III; student zdobywa umiejętności: samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w szkole - kl. I-III (w skali rocznej, tygodniowej i dziennej), projektowania i prowadzenia działań wychowawczo-dydaktycznych, obserwowania i analizowania zajęć pod kątem realizacji celów wychowania i
kształcenia oraz stosowanych metod i środków dydaktycznych, oceny efektów prowadzonych działań wychowawczych, nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności
potrzebnych do projektowania sytuacji edukacyjnych uwzględniających różne strategie pracy z uczniem klas I-III..
Podstawy wiedzy z pedagogiki ogólnej, dydaktyki ogólnej, teorii wychowania i pedagogiki wczesnoszkolnej.
Poznawanie funkcjonowania szkoły – zadań, organizacji pracy, dokumentacji (na poziomie wczesnej edukacji) Obserwowanie grupy uczniów klas I-III jako grupy społecznej, poznawanie dzieci ich możliwości i zainteresowań, potrzeb. Poznawanie organizacji pracy na zajęciach, form aktywności, interakcji, komunikacji w grupie między nauczycielem i uczniami oraz między uczniami. Poznawanie warsztatu pracy nauczyciela klas I-III – rozpoznawania możliwości uczniów, animowania sytuacji poznawczych, aktywizowania uczniów, dyscyplinowania, motywowania. Analizowanie organizacji przestrzeni w sali lekcyjnej w zależności od podejmowanego zadania. Konfrontowanie wiedzy praktycznej z
teoretyczną. Obserwowanie i analizowanie zajęć pod kątem realizacji celów wychowania i kształcenia oraz stosowanych metod i środków dydaktycznych. Ocena efektów
prowadzonych działań dydaktycznych i wychowawczych, nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności potrzebnych do projektowania sytuacji edukacyjnych uwzględniających różne strategie pracy z uczniem w szkole. Konsultacje i omawianie z nauczycielem-opiekunem praktyki oraz opiekunem praktyki z ramienia UZ obserwowanych zajęć pod kątem ich celów, treści, metod kształcenia i form organizacyjnych i in.
Meto da praktycznego działania,dyskusji, obserwacji.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Odbycie, wymaganej regulaminem studiów, 45-godzinnej praktyki w szkole w klasach I-III. Podstawą zaliczenia praktyki jest obecność na zajęciach na terenie szkoły oraz
terminowe rozliczenie wymaganej dokumentacji w postaci arkuszy hospitacji u opiekuna praktyki z ramienia UZ.
Ocenę końcową stanowi ocena z praktyk
Aktualnie obowiązująca podstawa programowa wychowania wczesnoszkolnego , pakiety edukacyjne dla danej grupy wiekowej uczniów, przewodniki metodyczne, projekty zajęć.
Dokumentacja prowadzona przez nauczyciela klas I-III..
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 25-11-2019 18:25)