SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wychowania fizycznego II |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-MWF2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji elementarnej oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz
motorycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.
Zaliczenie treści programowych z VI semestru
Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego.Opracowanie konspektu oraz samodzielne prowadzenie lekcji lekcji wychowania fizycznego.
analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć oraz frekwencja i aktywny udział w zajęciach.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra.
2. Strzyżewski St., 1997, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WS i P, Warszawa.
3. Maszczak T., 2000, Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym. AWF Wrocław.
4. Kierczak U., 2012, Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik, Kraków.
5. Kierczak U., 2010, Koncepcja edukacji fizycznej : zdrowie, sport, rekreacja : wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik metodyczny, Kraków.
6. Warchoł K., 2015, Planowanie zajęć wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem nowej podstawy programowej i programu "Mały Mistrz",
Rzeszów.
7. Bondarowicz M., Staniszewski T., 2008, Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, Warszawa.
8. Bieżuńska E, Wierzbicka - Toruń M., 2007, Nowe zabawy i gry sportowe z nietypowymi przyborami : poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych Wydawnictwo "Aker",
Łysomice .
9. Bondarowicz M., 1996, Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, Warszawa.
10. Czasopisma i e-booki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych; http://www.bu.uz.zgora.pl/
1. Lider
2. Kultura fizyczna
3. Wychowanie fizyczne i zdrowotne
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-12-2019 19:10)