SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metodyka wychowania fizycznego II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metodyka wychowania fizycznego II
Kod przedmiotu 05.2-WP-PPiWM-MWF2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji elementarnej oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz
motorycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.

Wymagania wstępne

Zaliczenie treści programowych z VI semestru

Zakres tematyczny

Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego.Opracowanie konspektu oraz samodzielne prowadzenie lekcji lekcji wychowania fizycznego.

Metody kształcenia

analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć oraz frekwencja i aktywny udział w zajęciach.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Literatura podstawowa

1. Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra.
2. Strzyżewski St., 1997, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WS i P, Warszawa.
3. Maszczak T., 2000, Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym. AWF Wrocław.
4. Kierczak U., 2012, Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik, Kraków.
5. Kierczak U., 2010, Koncepcja edukacji fizycznej : zdrowie, sport, rekreacja : wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik metodyczny, Kraków.
6. Warchoł K., 2015, Planowanie zajęć wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem nowej podstawy programowej i programu "Mały Mistrz",
Rzeszów.

7. Bondarowicz M., Staniszewski T., 2008, Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, Warszawa.
8. Bieżuńska E, Wierzbicka - Toruń M., 2007, Nowe zabawy i gry sportowe z nietypowymi przyborami : poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych Wydawnictwo "Aker",
Łysomice .
9. Bondarowicz M., 1996, Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, Warszawa.
10. Czasopisma i e-booki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych; http://www.bu.uz.zgora.pl/

 

Literatura uzupełniająca

1. Lider
2. Kultura fizyczna
3. Wychowanie fizyczne i zdrowotne

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-12-2019 19:10)