SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja dla przedsiębiorczości |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-EdP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z pojęciami edukacji dla przedsiębiorczości (jak np. pieniądze, dług, wygrana, zarabianie, oszczędzanie, inwestowanie). Poznanie cech przedsiębiorczego
człowieka. Rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji i zadań dla uczniów umożliwiających stawanie się przedsiębiorczym człowiekiem. Kształtowanie refleksyjnej
postawy wobec problematyki przedsiębiorczości.
Wiedza z zakresu dydaktyki, wiedza psychologiczna o dziecku.
Pieniądze i płacenie. Świadomość ekonomiczna: bank, kredyt, konto, karta płatnicza, waluty, nominały.2. Oszczędzanie pieniędzy. Skarbonka, kieszonkowe.3. Sposób myślenia o pieniądzach- dług, wygrana, bogactwo, pieniądze jako narzędzie w rękach człowieka.4. Zarabianie pieniędzy i odpowiedzialność za własną sytuację finansową.5. kupowanie i świadomość konsumencka -planowanie zakupów, listy, prawa konsumenta, data ważności, gwarancja, przecena, promocje, reklama.6. Dzielenie się pieniędzmi- wartość pomagania innym.7. Gospodarowanie pieniędzmi- poję cie inwestowania.8. Rozwiązywanie problemów- radzenie sobie ze zmianami i wyzwaniami.9. Komunikowanie się -klarowne wyrażanie własnych potrzeb i oczekiwań, współpraca w grupie.10. Dyscyplina i samokontrola jako ważne cechy przedsiębiorczego człowieka.11. Kreatywność i otwartość w myśleniu.
Praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, projekty grupowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z dwóch projektów obejmujących sytuacje i zadania umożliwiające rozwijanie u uczniów przedsiębiorczości.
1. Z. Stanecka, Basia i pieniądze, Egmont Polskasp.z.o.o. Warszawa 2011 .
2. L.Schneider, Zuzia dostaje kieszonkowe, Media Rodzin, Poznan 2014 .
3. M.Szyszko-Essex, Festyn, Mambuka, Warszawa 2013.
4. M.Szyszko-Essex, Mona planuje ciasteczkowy biznes, Warszawa 2013.
1. MA.Hall, Pieniądze na stół. O finansach na wesoło, Wydawnictwo G+J RBA, Warszawa 2012.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-11-2019 21:20)