SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium II |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PPiWM-Sem2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie |
Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami projektowania badań pedagogicznych. Zapoznanie z etapami badań pedagogicznych. Rozwijanie umiejętności precyzowania: 1) problemów i hipotez badawczych,. 2) metod, technik badawczych
Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.
Opracowana cześć teoretyczna pracy magisterskiej.
1. Sprecyzowanie i klasyfikacja adekwatnych do podjętego badanego zjawiska metod, technik i narzędzi badawczych.
2. Badania ilościowe a jakościowe - sposoby analizy danych
3. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
4. Zasady badań pedagogicznych
5. Precyzowanie problemów, hipotez ,
6. Opisywanie zmiennych (niezależnych i zależnych), wskaźników adekwatnie podjętego tematu.
7. Konstruowanie narzędzi badawczych z uwzględnieniem wyodrębnionych wskaźników adekwatnie do przyjętych problemów głównych i szczegółowych
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach i aktywność studentów. Studia literatury specjalistycznej. Zaprojektowanie badań pedagogicznych. Napisanie założeń metodologicznych badań własnych
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;
Konarzewski K., Jak uprawiać badania o światowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977
Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;
Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-11-2019 15:07)