SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Twórczy pedagogicznie nauczyciel - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Twórczy pedagogicznie nauczyciel
Kod przedmiotu 05.0-WP-PPiWM-TPN
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 9
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
  • dr Klaudia Kasowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z podstawami teoretycznymi twórczości pedagogicznej.

Wymagania wstępne

Podstawy pedagogiki, psychologii 

Zakres tematyczny

Rodowód i anatomia twórczości. Specyfika twórczości. Systemowe koncepcje twórczości. Cztery koncepcje twórczości pedagogicznej wg R. Schulza. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej – jej poziomy i zakresy. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością pedagogiczną nauczycieli. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli

Metody kształcenia

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z o ceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów, wypowiedzi pisemnej, projektu

Ocenę końcową stanowi o cena z konwersatorium

Literatura podstawowa

Magda-Adamowicz M., Twórczość pedagogiczna nauczyciela w kontekście systemowym. Źródła, koncepcja, identyfikacje, Uniwersytet Zielonogórski, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2015,

Magda-Adamowicz M., Obraz twórczych pedagogicznie nauczycieli klas początkowych, Uniwersytet Zielonogórski, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-12-2019 23:43)