SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Twórczy pedagogicznie nauczyciel |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PPiWM-TPN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z podstawami teoretycznymi twórczości pedagogicznej.
Podstawy pedagogiki, psychologii
Rodowód i anatomia twórczości. Specyfika twórczości. Systemowe koncepcje twórczości. Cztery koncepcje twórczości pedagogicznej wg R. Schulza. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej – jej poziomy i zakresy. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością pedagogiczną nauczycieli. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z o ceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów, wypowiedzi pisemnej, projektu
Ocenę końcową stanowi o cena z konwersatorium
Magda-Adamowicz M., Twórczość pedagogiczna nauczyciela w kontekście systemowym. Źródła, koncepcja, identyfikacje, Uniwersytet Zielonogórski, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2015,
Magda-Adamowicz M., Obraz twórczych pedagogicznie nauczycieli klas początkowych, Uniwersytet Zielonogórski, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-12-2019 23:43)