SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Organizacja zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-OZPoz |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z problematyką organizacji zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych skierowanych do dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Doskonalenie warsztatu nauczyciela, rozwijanie umiejętności projektowania ofert i konstruowania autorskich programów edukacyjnych dotyczących różnych obszarów pracy z dzieckiem, ze zwróceniem szczególnej uwagi na pracę z dzieckiem zdolnym, uzdolnionym; dostrzeganie potrzeby dokształcania się w zakresie nowych rozwiązań dotyczących edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Podstawowe informacje z zakresu dydaktyki ogólnej
Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne – ich znaczenie edukacyjne, rozwojowe. Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci a innowacje pedagogiczne nauczycieli. Zajęcia dodatkowe dla dzieci w wieku przedszkolnym – oferta przedszkola i instytucji edukacyjnych, kulturalnych. Zajęcia pozaszkolne – ich znaczenie w rozwijaniu zainteresowań i zdolności dziecka. Miejsce zajęć pozalekcyjnych w pracy szkoły, nauczyciela. Metody, formy pracy, środki dydaktyczne stosowane na zajęciach dodatkowych, ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących. Projektowanie zajęć pozalekcyjnych we współpracy z uczniami – znaczenie współpracy, dialogu z uczniami. Praca nad programem zajęć pozalekcyjnych – planowanie, wykonanie i prezentacja autorskich programów zajęć pozalekcyjnych – praca w grupach. Projektowanie zajęć dodatkowych dla wybranej grupy przedszkolnej – praca w grupach. Instytucje edukacyjne i ich oferta zajęć pozaszkolnych – dyskusja wokół dostępnej oferty zajęć, korzyści i niebezpieczeństwa.
dyskusja, burza mózgu, praktycznego działania – projektowanie programów zajęć pozalekcyjnych dla klas I-III i zajęć dodatkowych dla przedszkolaków.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność w trakcie zajęć, dyskusja, pozytywnie ocenione dwa programy zajęć dla określonej grupy wiekowej.
Ocena końcowa
Ocena końcowa: ocena z konwersatorium
Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 25-11-2019 19:18)