SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium III
Kod przedmiotu 05.0-WP-PPiWM-Sem3
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 9
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami realizowani badań pedagogicznych oraz etapami realizacji badań pedagogicznych. Kształcenie umiejętności prowadzenia badań własnych i analizowania ich wyników. 

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności. Opracowana cześć teoretyczna i założenia metodologiczne badań własnych w ramach pracy magisterskiej

Zakres tematyczny

1. Cele i zadania poszukiwań empirycznych .

2. Procedura poznawania w toku eksploracji

3. Zastosowanie przyjętych metod, technik i narzędzi badawczych.

4. Etapy badań pedagogicznych

5. Badania ilościowe a jakościowe

6. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.

7. Analiza wyników badan własnych.

8. Uogólnianie danych ilościowych i jakościowych

9. Interpretacja pozyskiwanych danych empirycznych

Metody kształcenia

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach i aktywność studentów. Studia literatury specjalistycznej. Zrealizowanie projektu badawczego . Analiza wyników badań własnych. Interpretacja wyników badań własnych

Literatura podstawowa

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania o światowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Literatura uzupełniająca

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-11-2019 15:20)