SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja integracyjna i włączająca |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PPiWM-EIiW |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 10 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie przez studentów założeń edukacji włączającej, teoretycznych i prawnych podstaw, a także zasad organizacji. Uwrażliwienie studentów na współodpowiedzialność nauczycieli, pedagogów specjalnych oraz rodziców w procesie edukacji włączającej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kształtowanie u studentów postawy akceptacji wobec dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wiedza na temat możliwości i ograniczeń edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wykład
1) Społeczna integracja, normalizacja, społeczna inkluzja jako teoretyczne zaplecze pedagogiki integracyjnej i włączającej oraz edukacji integracyjnej i włączającej. 2) Zasady organizacji edukacji włączającej wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 3) Edukacja włączająca w świetle międzynarodowych dokumentów oraz polskiego prawa oświatowego. 4) Specjalne potrzeby dzieci - możliwości ich diagnozowania oraz zaspokajania w warunkach edukacji włączającej. 5) Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością w Polsce. 6) Współpraca nauczycieli z rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 7) Planowanie edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: współodpowiedzialność nauczycieli, pedagogów specjalnych oraz rodziców.
Wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Kolokwium z treści wykładów. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60%); dostateczna (61-75%), dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%).
Ocena z przedmiotu
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wykładów. Ocenę końcową stanowi ocena z kolokwium z treści wykładów.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-12-2019 20:57)