SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Autoprezentacja i wystąpienia publiczne |
Kod przedmiotu | 15.9-WP-PPiWM-AiWP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 10 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie sprawnego komunikowania się z innymi ludźmi, poprawnego używania języka polskiego, dbałości o kulturę wypowiedzi, właściwego posługiwania się technikami autoprezentacyjnymi oraz przygotowywania, prezentowania i oceniania wystąpień publicznych.
Wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotów: Emisja głosu i Kultura żywego słowa.
1. Kultura języka - rozumienie terminu i składniki kultury języka.
2. Sprawność i poprawność językowa.
3. Warunki właściwego użycia języka, cechy dobrego stylu.
4. Podstawy komunikacji między ludźmi - prawidłowości i zakłócenia.
5. Autoprezentacja - techniki, style i skuteczność.
6. Wystąpienia publiczne - cele i rodzaje wystąpień, analiza audytorium, analiza treści, wybór formy wystąpienia, warunki techniczne; kryteria oceny wystąpień publicznych.
7. Przygotowanie i prezentacja wystąpienia publicznego.
Prelekcja, dyskusja problemowa, warsztatowe zadania praktyczne (indywidualne i grupowe), metoda indywidualnych przypadków, metoda sytuacyjna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przez studenta pozytywnych ocen z realizacji poszczególnych zadań praktycznych w ramach aktywności na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia, ocenianego według podanych wcześniej studentom kryteriów. Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z poszczególnych zadań praktycznych w ramach aktywności na zajęciach oraz z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia.
Ocena końcowa przedmiotu - ocena z konwersatorium.
Sherwyn P. Morreale, Brian H. Spitzberg, J.Kevin Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza, umiejętności, PWN, Warszawa 2015.
Wiszniewski Andrzej, Jak przekonująco mówić i przemawiać, PWN, Warszawa-Wrocław 1994.
Markowski Andrzej, Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, PWN, Warszawa 2018.
Gronbeck B., German K., Ehninger D., Monroe A., Zasady komunikacji werbalnej, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.
Hamlin Sonya, Jak mówić, żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1994.
Karpowicz Tomasz, Kultura języka polskiego. Wymowa, ortografia, interpunkcja, PWN, Warszawa 2018.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-11-2019 07:50)