SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski II/Język niemiecki II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski II/Język niemiecki II
Kod przedmiotu 09.0-WE-AiRP-JA/JN-II
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Automatyka i robotyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Wojciech Ciesinski
  • mgr Józef Kozanowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskieg Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia korespondencji w języku formalnym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Zakres tematyczny

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:

1. Specyfika pracy inżyniera automatyka (zakres obowiązków, stanowiska, miejsce pracy).

2. Zapis danych i specyfikacji związanych z urządzeniami elektrycznymi (jednostki miary, parametry pracy, wydajność)

3. Rozumienie instrukcji, tutoriali itp. (tekstowych i video)

4. Opis konstrukcji i procesu działania urządzeń elektrycznych.

5. Organizacja i bezpieczeństwo pracy automatyka.

6. Nauka, studia i kariera zawodowa – np.: wybór ścieżki zawodowej; wyznaczanie i realizowanie celów zawodowych; możliwości rozwoju kariery; przygotowanie się do wejścia na rynek pracy; możliwości rozwoju różnorodnych umiejętności związanych z pracą inżyniera; rynek pracy; sukces zawodowy; niepowodzenie na rynku pracy; podnoszenie kwalifikacji zawodowych. 

Komponenty językowe zawierają:

- system strukturalny j. angielskiego (czasy, strona bierna, zdania złożone, mowę zależną, strukturę pytań, konstrukcje z gerund/infinitive);

- zasady słowotwórstwa;

- użycie spójników do logicznej budowy wypowiedzi;

- związki wyrazowe;

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego (naciska na interakcję ze studentem),

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym,

- praca indywidualna, w parach oraz w grupach;

- praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych;

- aktywne wykorzystanie diagramów (mindmapping, flowchart itp);

- indywidualne ustne prezentacje;

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest jedna nieobecność w semestrze), uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Literatura podstawowa

Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005.

Literatura uzupełniająca

  1. Słownik elektryczny polsko - angielski, angielsko - polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007
  2. Douglas A. Downing, Ph.D., Michael A. Covington, Ph.D., Melody Mauldin Covington, Catherine Anne Covington, Dictionary of Computer and Internet Terms,Barron’s Educational Series, Inc., 2009
  3. Słownik Informatyczny polsko - angielski, angielsko - polski, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007
  4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre- Intermediate, Oxford University Press, 2007
  5. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Intermediate, Oxford University Press, 2007
  6. Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
  7. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English: vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
  8. Eric H. Glendenning, Oxford English for Careers - Technology 1, Oxford University Press, 2007

Uwagi

Duża część materiału kursu pochodzi ze źródeł internetowych.


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wojciech Paszke, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-04-2020 16:42)